Methodology for check of the cabin environment setting for objective estimation of HVAC energy consumption during WLTP cycle
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F22%3APU147626" target="_blank" >RIV/00216305:26210/22:PU147626 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
METODIKA OVĚŘENÍ NASTAVENÍ PROSTŘEDÍ V KABINĚ PRO OBJEKTIVNÍ URČENÍ SPOTŘEBY ENERGIE HVAC BĚHEM WLTP CYKLU
Original language description
Byl proveden test spotřeby energie HVAC podle postupu WLTC. Cílem bylo změřit ekvivalentní teplotu (tepelný pocit a komfort) v kabinách různých vozidel při použití standardního režimu nastavení HVAC "AUTO 22". Doba trvání testu byla 1 hodina, přičemž podmínky byly zimní: -°C, 0 W/m2, letní podmínky: +30 °C, 800 W/m2 , relativní vlhkost vzduchu 50 %. Pro optimální úroveň tepelného pocitu a komfortu v zimních podmínkách postačuje pro většinu modelů nastavení HVAC na AUTO 22, ale pro některé BEV pak bylo nutné nastavení AUTO 24 (+2 stupně v nastavení regulace HVAC). Výsledky letních testů odhalily některé aspekty umístění nových vývodů HVAC a údaje související s energetickou účinností tepelného čerpadla s chladivem CO2. Dále bylo cílem bylo změřit tepelnou pohodu (a tepelný pocit) v kabinách různých vozidel při použití standardního režimu nastavení HVAC "AUTO 22" v reálném prostředí a okruhu RDE. Všechny čtyři vozy poskytovaly optimální úroveň tepelného pocitu a komfortu v letních podmínkách a nastavení
Czech name
METODIKA OVĚŘENÍ NASTAVENÍ PROSTŘEDÍ V KABINĚ PRO OBJEKTIVNÍ URČENÍ SPOTŘEBY ENERGIE HVAC BĚHEM WLTP CYKLU
Czech description
Byl proveden test spotřeby energie HVAC podle postupu WLTC. Cílem bylo změřit ekvivalentní teplotu (tepelný pocit a komfort) v kabinách různých vozidel při použití standardního režimu nastavení HVAC "AUTO 22". Doba trvání testu byla 1 hodina, přičemž podmínky byly zimní: -°C, 0 W/m2, letní podmínky: +30 °C, 800 W/m2 , relativní vlhkost vzduchu 50 %. Pro optimální úroveň tepelného pocitu a komfortu v zimních podmínkách postačuje pro většinu modelů nastavení HVAC na AUTO 22, ale pro některé BEV pak bylo nutné nastavení AUTO 24 (+2 stupně v nastavení regulace HVAC). Výsledky letních testů odhalily některé aspekty umístění nových vývodů HVAC a údaje související s energetickou účinností tepelného čerpadla s chladivem CO2. Dále bylo cílem bylo změřit tepelnou pohodu (a tepelný pocit) v kabinách různých vozidel při použití standardního režimu nastavení HVAC "AUTO 22" v reálném prostředí a okruhu RDE. Všechny čtyři vozy poskytovaly optimální úroveň tepelného pocitu a komfortu v letních podmínkách a nastavení
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20303 - Thermodynamics
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Josef Bozek National Center of Competence for Surface Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů