All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Models of Reliability and Human Driver Simulation

Result description

This article is focused on issue of the human driver reliability in the human-machine system. The evaluation of a human reliability is based on a detailed activity description at different hierarchical levels. There are given transfer functions in the article which is taken for a cross way driving with an as much as possible information about ascending driver fatigue. The simulation model in environment of Matlab/Simuling created for the big file of drivers transfer function is also mentioned inn the article. Due to the monitoring of the drive character and its regulation possibilities, the model is able to set up drive transfer function time constants. The target of mathematic simulations is finding time constant critical values as possible tirednessindicators.

Keywords

ReliabilityMan-Machine-SystemHuman DriverModels of DriverHuman Fatique

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Spolehlivostní modely a simulace lidského řidiče

  • Original language description

    Článek se zabývá problematikou spolehlivosti lidského řidiče v systému člověk-stroj. Vyhodnocování lidské spolehlivosti se děje na základě detailního popisu činností na různých hierarchických úrovních. V článku jsou uvedeny přenosové funkce pro příčný způsob řízení vozidla, který nese nejvíce informací o nastupující únavě řidiče. Dále je uveden simulační model v prostředí Matlab/Simuling vytvořený podle přenosové funkce vhodné pro velký soubor řidičů. Model umožňuje měnit časové konstanty přenosovéé funkce řidiče a tím sledovat charakter jízdy a jeho regulační schopnosti. Cílem matematických simulací je zjištění kritických hodnot časových konstant jako možných identifikátorů únavy.

  • Czech name

    Spolehlivostní modely a simulace lidského řidiče

  • Czech description

    Článek se zabývá problematikou spolehlivosti lidského řidiče v systému člověk-stroj. Vyhodnocování lidské spolehlivosti se děje na základě detailního popisu činností na různých hierarchických úrovních. V článku jsou uvedeny přenosové funkce pro příčný způsob řízení vozidla, který nese nejvíce informací o nastupující únavě řidiče. Dále je uveden simulační model v prostředí Matlab/Simuling vytvořený podle přenosové funkce vhodné pro velký soubor řidičů. Model umožňuje měnit časové konstanty přenosovéé funkce řidiče a tím sledovat charakter jízdy a jeho regulační schopnosti. Cílem matematických simulací je zjištění kritických hodnot časových konstant jako možných identifikátorů únavy.

Classification

  • Type

    Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JA - Electronics and optoelectronics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    AT&P journal PLUS 5 2004

  • ISSN

    1336-5010

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2005

  • Issue of the periodical within the volume

    12

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    13-18

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

Basic information

Result type

Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

Jx

CEP

JA - Electronics and optoelectronics

Year of implementation

2005