All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Assesment of Computer-Based Learning in Physics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F06%3APU62105" target="_blank" >RIV/00216305:26220/06:PU62105 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Assesment of Computer-Based Learning in Physics

  • Original language description

    At present, Computer-based Physics teaching appears to be promising. However, many extensive foreign studies have proved that the information technologies - unless properly applied - are rather detrimental to the student education process. One must therefore be very careful when applying them so as to get the benefits rather than the drawbacks of this approach. A research designed to check the effectiveness of the Computer Assisted Physics Teaching was implemented at our Faculty in the period from 2002to 2003. The results obtained in the research are summarized in this paper.

  • Czech name

    Posouzení počítačem podporované výuky ve fyzice

  • Czech description

    Výuka fyziky s podporou počítače se v současné době zdá být velmi perspektivní. Mnohé rozsáhlé zahraniční studie však dnes již prokázaly, že informační technologie, pokud nejsou vhodně využívány, studentům v procesu vzdělávání spíše škodí. Musíme být tedy velmi opatrní, abychom ji využívali pouze přínosným způsobem. Jeden z výzkumů k ověření efektivity počítačem podporované výuky fyziky proběhl také v letech 2002 - 2003 na naší fakultě. Jeho výsledky jsou shrnuty v tomto příspěvku.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of Ingeneering Education

  • ISBN

    9985-59-646-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    263-266

  • Publisher name

    IGIP Estonia

  • Place of publication

    Tallinn

  • Event location

    Tallin

  • Event date

    Sep 18, 2006

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article