All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

SPEED CONTROL OF DC MOTOR USING COMBINED ARMATURE AND FIELD CONTROL

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F09%3APU80266" target="_blank" >RIV/00216305:26220/09:PU80266 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    SPEED CONTROL OF DC MOTOR USING COMBINED ARMATURE AND FIELD CONTROL

  • Original language description

    The aim of this investigation is to describe the principle of DC motor speed control using nonlinear combined control (armature voltage and field current). For the armature control mode, the field current is held constant and an adjustable voltage is applied to the armature. In the field control mode, the armature voltage is held constant and an adjustable voltage is applied to the field. The mathematical model of a separately excited DC motor (SEDM) with independent armature/filed control can be obtained by considering the electrical system, electromagnetic interaction and mechanical system. Simulation models of DC motor speed control methods and feedback control system for DC motor drives have been developed using MATLAB/Simulink.

  • Czech name

    REGULACE RYCHLOSTI STEJNOSM?RNÉHO POHONU NAP?TÍM KOTVY A MAGNETICKÝM POLEM

  • Czech description

    Cílem této práce je popsat zásady ?ízeni rychlosti stejnosm?rného motoru použitím nelineární kombinované regulace (nap?tím kotvy a magnetickým polem). Regulaci úhlové rychlosti stejnosm?rného motoru s cizím buzením od nuly po základní úhlovou rychlost docílíme zm?nou svorkového nap?tí Ua p?i konstantním magnetickém toku motoru. P?i této regulaci m?žeme stejnosm?rný motor zatížit momentem. Moment motoru má stálou hodnotu. Jedná se o regulaci motoru p?i konstantním momentu. Regulaci úhlové rychlosti stejnosm?rného motoru od základní po maximální úhlovou rychlost docílíme odbuzením stejnosm?rného motoru p?i konstantním svorkovém nap?tí Ua. Jedná se o regulaci v oblasti konstantního výkonu. Moment motoru p?i odbuzení klesá. Kombinovaná regulace stejnosm?rného motoru s cizím buzením byla ov??ena a navržena v MATLABU/Simulink.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JA - Electronics and optoelectronics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceeding of the 15th Conference STUDENT EEICT 2009 - Volume 3

  • ISBN

    978-80-214-3870-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Neuveden

  • Place of publication

    Brno, Czech Republic

  • Event location

    FEKT VUT v Brně

  • Event date

    Apr 23, 2009

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article