Analysis of methods for the measurement of human behavior during flight
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F16%3APU120299" target="_blank" >RIV/00216305:26220/16:PU120299 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza metod měření lidského chování při řízení letu
Original language description
Současný výcvik pilotů je velmi nákladnou činností. Snahou všech výcvikových zařízení je tyto náklady snížit, ale nesmí utrpět podstata výcviku a především pak i bezpečnost letu nových pilotů. Autoři se problematice testování věnují již několik let a dosažené výsledky umožňují sledovat aktuální stav výcviku jednotlivce. Článek prezentuje možný způsob provádění speciálních testů v průběhu výcviku, které s pomocí matematického aparátu a statistického zpracování získaných údajů, ukazují na aktuální stav ve výcviku pilotů. Navržené testování přitom nepředstavuje zvýšení nákladů na prováděný výcvik. S nadsázkou lze tvrdit, že dokonce mohou zvýšit připravenost pilota na nestandardní průběh letu, kterým může být stranový střih větru či výškový propad letu letounu. Předložený článek navazuje na loňský příspěvek zveřejněný na této konferenci a velmi stručně pak shrnuje především doktorskou práci.
Czech name
Analýza metod měření lidského chování při řízení letu
Czech description
Současný výcvik pilotů je velmi nákladnou činností. Snahou všech výcvikových zařízení je tyto náklady snížit, ale nesmí utrpět podstata výcviku a především pak i bezpečnost letu nových pilotů. Autoři se problematice testování věnují již několik let a dosažené výsledky umožňují sledovat aktuální stav výcviku jednotlivce. Článek prezentuje možný způsob provádění speciálních testů v průběhu výcviku, které s pomocí matematického aparátu a statistického zpracování získaných údajů, ukazují na aktuální stav ve výcviku pilotů. Navržené testování přitom nepředstavuje zvýšení nákladů na prováděný výcvik. S nadsázkou lze tvrdit, že dokonce mohou zvýšit připravenost pilota na nestandardní průběh letu, kterým může být stranový střih větru či výškový propad letu letounu. Předložený článek navazuje na loňský příspěvek zveřejněný na této konferenci a velmi stručně pak shrnuje především doktorskou práci.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20304 - Aerospace engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů