Comparison of SOC and SOE for an electric vehicle and the effect of these parameters on range at lower charge levels
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F22%3APU146020" target="_blank" >RIV/00216305:26220/22:PU146020 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Porovnání SOC a SOE u elektromobilu a vliv těchto parametrů na dojezd při menší úrovni nabití
Original language description
Li-ion baterie jsou v posledních letech hlavní hnací silou vývoje elektromobilů. Jejich vlastnosti a vývoj umožnily realizaci elektrických vozidel v mnoha různých podobách, od elektrických skútrů přes elektrická jízdní kola a motocykly až po osobní elektrická vozidla. Navzdory stále se zvyšujícímu dojezdu, a tedy dosahování srovnatelných výkonů s automobily se spalovacími motory, jsou elektromobily poměrně specifické a uživatel si musí zvyknout na některé jejich vlastnosti. Někteří uživatelé například uvádějí, že dojezd jejich elektromobilu klesá více na konci vybíjení než na začátku jízdy, a ptají se, zda se nejedná o závadu. Tento efekt je způsoben způsobem stanovení kapacity baterie pomocí metody SOC (State of Charge) založené na proudu, která se liší od metody SOE (State of Energy). Tato problematika bude podrobněji rozebrána v předloženém příspěvku..
Czech name
Porovnání SOC a SOE u elektromobilu a vliv těchto parametrů na dojezd při menší úrovni nabití
Czech description
Li-ion baterie jsou v posledních letech hlavní hnací silou vývoje elektromobilů. Jejich vlastnosti a vývoj umožnily realizaci elektrických vozidel v mnoha různých podobách, od elektrických skútrů přes elektrická jízdní kola a motocykly až po osobní elektrická vozidla. Navzdory stále se zvyšujícímu dojezdu, a tedy dosahování srovnatelných výkonů s automobily se spalovacími motory, jsou elektromobily poměrně specifické a uživatel si musí zvyknout na některé jejich vlastnosti. Někteří uživatelé například uvádějí, že dojezd jejich elektromobilu klesá více na konci vybíjení než na začátku jízdy, a ptají se, zda se nejedná o závadu. Tento efekt je způsoben způsobem stanovení kapacity baterie pomocí metody SOC (State of Charge) založené na proudu, která se liší od metody SOE (State of Energy). Tato problematika bude podrobněji rozebrána v předloženém příspěvku..
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
10405 - Electrochemistry (dry cells, batteries, fuel cells, corrosion metals, electrolysis)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů