All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Building Triangle Strips Using Hopfield Neural Network

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F04%3APU55690" target="_blank" >RIV/00216305:26230/04:PU55690 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Building Triangle Strips Using Hopfield Neural Network

  • Original language description

    The most common way to visualize three dimensional data in graphics systems is to use triangles. Firstly, the data is converted to a set of triangles. Each time the visualization is accomplished this set is sent to graphics hardware repeatedly. The speedof final visualization is limited by the rate at which the data is sent to hardware. The responsiveness of interactive applications such as virtual reality, games, etc. is highly sensitive to visualization speed. Therefore, it is crucial to optimize vissualized data to reduce rendering time. One of the way to optimize rendered data supported by current graphics pipelines is to use triangle strips. Constructing optimal set of triangle strips is NP-complete problem. This paper deals with constructing such primitives using Hopfield neural network.

  • Czech name

    Tvorba trojúhelníkových oblastí pomocí Hopfieldovy neuronové sítě

  • Czech description

    Nejpoužívanějším přístupem k zobrazování třírozměrných dat v grafických systémech je použití trojúhelníků.&nbsp;Zobrazovaná data jsou nejprve konvertována na množinu takových trojúhelníků a v každém časovém okamžiku vlastní vizualizace se pak tato množina (opakovaně) posílá grafickému hardware. Tím je rychlost zobrazování omezena.&nbsp;Interaktivní aplikace, jako např. virtuální realita, hry ap. jsou však vysoce citlivé na zobrazovací rychlost, a proto je velmi důležité zobrazovaná data&nbsp; optimalizoovat. Tvorba optimální množiny je však NP-úplný problém a proto je v článku rozbírána možnost &quot;řešit&quot; tento problém pomocí Hopfieldovy neuronové sítě.&nbsp;

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JC - Computer hardware and software

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the Sixth International Scientific Conference ECI 2004

  • ISBN

    80-8073-150-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    394-398

  • Publisher name

    Faculty of Electrical Engineering and Informatics, University of Technology Košice

  • Place of publication

    Košice

  • Event location

    Herľany

  • Event date

    Sep 22, 2004

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article