All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Real-Time Terrain Deformations

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F07%3APU70835" target="_blank" >RIV/00216305:26230/07:PU70835 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Real-Time Terrain Deformations

  • Original language description

    This paper presents a method for a physically based real-time terrain deformation. The motivation originates from the fact that there exist many deformable models, but the terrain deformation is a special problem in the field of computer graphics. OpenSceneGraph toolkit provides an excellent environment for the large terrain visualization and it was accepted as a standard for many graphic specialists. Therefore, the main goal of this method is the local deformation ability of some large terrain, which is represented by a sub-graph of OpenSceneGraph scene. However, the technique may be easily adaptable to any terrain representation. The results show a great potential of the used method and thus there is outlined the future work at the end.

  • Czech name

    Deformace terénu v reálném čase

  • Czech description

    Článek prezentuje metodu pro fyzickou deformaci terénu v reálném čase. Motivace pochází z faktu, že existuje mnoho deformovatelných objektů, ale deformace terénu je zvláštním problémem počítačové grafiky. OpenScene Graph toolkit poskytuje výborné prostředí pro vizualizaci rozsáhlých terénů a byl akceptován jako standard mnohými grafiky-specialisty. Tudíž cílem této metody je umožnění lokálních deformací rozsáhlých terénů, které jsou reprezentovány podgrafy scény OpenSceneGraph. Nicméně technologie by měla být lehce adaptovatelná na jakoukoliv reprezentaci terénu. Výsledek ukazuje velký potenciál použité metody a na závěr je tudíž uvedena možná budoucí práce na vylepšení atp.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JC - Computer hardware and software

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the Fourth International Conference on Image and Graphics

  • ISBN

    0-7695-2929-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    1020-1025

  • Publisher name

    IEEE Computer Society

  • Place of publication

    Los Alamitos

  • Event location

    Chengdu

  • Event date

    Aug 22, 2007

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article