All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mixed reality participants in smart meeting rooms and smart home environments

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F07%3APU73554" target="_blank" >RIV/00216305:26230/07:PU73554 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Mixed reality participants in smart meeting rooms and smart home environments

  • Original language description

    Human-computer interaction requires modeling of the user. A user profile typically contains preferences, interests, characteristics, and interaction behavior. However, in its multimodal interaction with a smart environment the user displays characteristics that show how the user, not necessarily consciously, verbally and nonverbally provides the smart environment with useful input and feedback. Especially in ambient intelligence environments we encounter situations where the environment supports interaction between the environment, smart objects (e.g., mobile robots, smart furniture) and human participants in the environment. Therefore it is useful for the profile to contain a physical representation of the user obtained by multi-modal capturing techniques. We discuss the modeling and simulation of interacting participants in a virtual meeting room, we discuss how remote meeting participants can take part in meeting activities and they have some observations on translating research res

  • Czech name

    Mixed reality participants in smart meeting rooms and smart home environments

  • Czech description

    Interakce člověka a počítače vyřaduje možnost modelovat chování člověka ve virtuálním prostředí. Interakce člověka s virtualním prostředím je zdrojem podnětů, na které musí virtuální prostředí reagovat a které zpětně poskytuje odezvu uživateli. Tento článek se zabývá situací, kdy je chování člověka, jeho pohyby a reakce zaznamenávány pomocí snímacích zařízení a přenášeny do virtuálního prostředí, kde je uživatel reprezentován jeho virtuální podobou. Interakce se tak může dít skrze tento virtuální modelčlověka. V tomto modelu je pak zkoumána interakce mezi více účastníky na modelové situaci virtuální konference v rámci jedné virtuální místnosti, přestože účasníci mohou být od sebe v realitě velmi vzdáleni.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JC - Computer hardware and software

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Personal and Ubiquitous Computing

  • ISSN

    1617-4917

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2007

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    GB - UNITED KINGDOM

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database