Marketing Approach in Internationalisation Process of SMEs in Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F05%3APU55107" target="_blank" >RIV/00216305:26510/05:PU55107 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Marketing Approach in Internationalisation Process of SMEs in Czech Republic
Original language description
The paper is based on results of the research resolved within the bounds of the GAČR project (Grant Agency of the Czech Republic) Internationalization of Small and Middle-sized Enterprises (SMEs) in CR under the number GA 402/02/0106. The paper describesbriefly the internationalization process of SMEs in CR and demonstrates application of marketing activities in involvement of these enterprises in the international business. As an introduction the paper is briefly concerned with development of the forreign trade of CR and with the growing importance of small and middle-sized enterprises (SMEs) contributing to successful development in the field of involvement into foreign transactions. Importance of SMEs and marketing approach for their involvement into international transactions is stressed from this point of view; at the same time certain critical points connected with application of marketing activities in their internationalization process are revealed.
Czech name
Marketingový přístup v procesu internacionalizace MSP v ČR
Czech description
Příspěvek je založen na výsledcích výzkumu řešeného v rámci projektu GAČR (Grantové agentury České republiky) Internacionalizace malých a středních podniků (SMEs) v ČR pod číslem GA 402/02/0106. Článek popisuje ve stručnosti internacionalizační proces SMEs v ČR a odhaluje využívání marketingových aktivit při zapojování těchto podniků do mezinárodního obchodování. V úvodu se stručně zabývá vývojem zahraničního obchodu ČR a stoupajícím významem Malých a středních podniků (SMEs), které přispívají k úspěššnému vývoji v oblasti zapojování do zahraničních transakcí. V tomto smyslu je poukázáno na význam SMEs, jejich marketingového přístupu při zapojování do mezinárodních transakcí a odhalení některých kritických míst v souvislosti s využíváním marketingovýchaktivit při jejich internacionalizačním procesu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F02%2F0106" target="_blank" >GA402/02/0106: Internationalization of the SMEs´ in the Czech Republic</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Business Development Possibilities in The New European Area
ISBN
9986-19-784-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
220-227
Publisher name
Vilnius University, Faculty of Economics, Business Departament
Place of publication
Vilnius, Litva
Event location
Vilnius
Event date
Sep 23, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—