All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Marketing Approach in Internationalisation Process of SMEs in Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F05%3APU55107" target="_blank" >RIV/00216305:26510/05:PU55107 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Marketing Approach in Internationalisation Process of SMEs in Czech Republic

  • Original language description

    The paper is based on results of the research resolved within the bounds of the GAČR project (Grant Agency of the Czech Republic) Internationalization of Small and Middle-sized Enterprises (SMEs) in CR under the number GA 402/02/0106. The paper describesbriefly the internationalization process of SMEs in CR and demonstrates application of marketing activities in involvement of these enterprises in the international business. As an introduction the paper is briefly concerned with development of the forreign trade of CR and with the growing importance of small and middle-sized enterprises (SMEs) contributing to successful development in the field of involvement into foreign transactions. Importance of SMEs and marketing approach for their involvement into international transactions is stressed from this point of view; at the same time certain critical points connected with application of marketing activities in their internationalization process are revealed.

  • Czech name

    Marketingový přístup v procesu internacionalizace MSP v ČR

  • Czech description

    Příspěvek je založen na výsledcích výzkumu řešeného v rámci projektu GAČR (Grantové agentury České republiky) Internacionalizace malých a středních podniků (SMEs) v ČR pod číslem GA 402/02/0106. Článek popisuje ve stručnosti internacionalizační proces SMEs v ČR a odhaluje využívání marketingových aktivit při zapojování těchto podniků do mezinárodního obchodování. V úvodu se stručně zabývá vývojem zahraničního obchodu ČR a stoupajícím významem Malých a středních podniků (SMEs), které přispívají k úspěššnému vývoji v oblasti zapojování do zahraničních transakcí. V tomto smyslu je poukázáno na význam SMEs, jejich marketingového přístupu při zapojování do mezinárodních transakcí a odhalení některých kritických míst v souvislosti s využíváním marketingovýchaktivit při jejich internacionalizačním procesu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F02%2F0106" target="_blank" >GA402/02/0106: Internationalization of the SMEs´ in the Czech Republic</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Business Development Possibilities in The New European Area

  • ISBN

    9986-19-784-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    220-227

  • Publisher name

    Vilnius University, Faculty of Economics, Business Departament

  • Place of publication

    Vilnius, Litva

  • Event location

    Vilnius

  • Event date

    Sep 23, 2005

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article