Business model as an innovative tool in the world of digitization
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F19%3APU135409" target="_blank" >RIV/00216305:26510/19:PU135409 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.konference.fbm.vutbr.cz/workshop/useruploads/files/sbornik/Sborn%C3%ADk%20workshopu_2019.pdf" target="_blank" >https://www.konference.fbm.vutbr.cz/workshop/useruploads/files/sbornik/Sborn%C3%ADk%20workshopu_2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Obchodní model jako inovační nástroj ve světě digitalizace
Original language description
Cílem tohoto článku je specifikovat obchodní modely a jejich použití, když společnosti vstupují na zahraniční trhy. Nedílnou součástí je i digitalizace dnešního světa, včetně obchodních modelů. Účelem článku je zmapovat úroveň znalostí o obchodních modelech, dopadech digitalizace na ně a toho, jak společnosti vstupují konkrétně na německý trh z pohledu obchodních modelů. Cílem tohoto článku je porovnat pojem obchodního modelu jako takového, jeho využití a přístup k digitalizaci. Porovnáním literárních rešerší se autor zaměří na obchodní model Canvas, který splňuje kritéria pro vstup na zahraniční trhy a jeho strukturu. Používá jej jako „vítěze“ mezi ostatními modely. Purpose of the article: Cílem tohoto článku je specifikovat obchodní modely na základě literárních rešerší. Specifikace významu pojmu business model v českém pojetí. Nedílnou součástí je i digitalizace dnešního světa, včetně obchodních modelů. Účelem článku je zmapovat úroveň znalostí o obchodních modelech, dopadech digitalizace na ně. Methodology/methods: Literární přehled včetně srovnání autorových názorů na používání obchodních modelů, jejich inovace a adaptace pod vlivem digitalizace. Z pohledu na vytváření vlastních obchodních modelů, zkoumání oblastí znalostí a možných způsobů vstupu na zahraniční trhy. Porovnat názory autora dle konceptu obchodního modelu jako takového, jeho využití a přístup k digitalizaci. Zaměření na tuto oblast může vést k budoucímu výzkumu. Vzhledem k tomu, že je nezbytné určit relevanci potenciálního obchodního modelu, je třeba zkoumat specifikaci příslušných obchodních modelů, které lze získat. K dosažení tohoto cíle bylo nutné zvolit přístup k dosažení těchto cílů: 1. Přehled relevantní literatury se zaměřením na obchodní modely; 2. Vyvodit závěry na základě průzkumu. K dosažení výše uvedených cílů bylo nutné provést analýzu vybraných článků, studií a dalších publikací, které jsou součástí vědeckých databází. Scientific aim: Hodnocení autorských názorů a názorů na používá
Czech name
Obchodní model jako inovační nástroj ve světě digitalizace
Czech description
Cílem tohoto článku je specifikovat obchodní modely a jejich použití, když společnosti vstupují na zahraniční trhy. Nedílnou součástí je i digitalizace dnešního světa, včetně obchodních modelů. Účelem článku je zmapovat úroveň znalostí o obchodních modelech, dopadech digitalizace na ně a toho, jak společnosti vstupují konkrétně na německý trh z pohledu obchodních modelů. Cílem tohoto článku je porovnat pojem obchodního modelu jako takového, jeho využití a přístup k digitalizaci. Porovnáním literárních rešerší se autor zaměří na obchodní model Canvas, který splňuje kritéria pro vstup na zahraniční trhy a jeho strukturu. Používá jej jako „vítěze“ mezi ostatními modely. Purpose of the article: Cílem tohoto článku je specifikovat obchodní modely na základě literárních rešerší. Specifikace významu pojmu business model v českém pojetí. Nedílnou součástí je i digitalizace dnešního světa, včetně obchodních modelů. Účelem článku je zmapovat úroveň znalostí o obchodních modelech, dopadech digitalizace na ně. Methodology/methods: Literární přehled včetně srovnání autorových názorů na používání obchodních modelů, jejich inovace a adaptace pod vlivem digitalizace. Z pohledu na vytváření vlastních obchodních modelů, zkoumání oblastí znalostí a možných způsobů vstupu na zahraniční trhy. Porovnat názory autora dle konceptu obchodního modelu jako takového, jeho využití a přístup k digitalizaci. Zaměření na tuto oblast může vést k budoucímu výzkumu. Vzhledem k tomu, že je nezbytné určit relevanci potenciálního obchodního modelu, je třeba zkoumat specifikaci příslušných obchodních modelů, které lze získat. K dosažení tohoto cíle bylo nutné zvolit přístup k dosažení těchto cílů: 1. Přehled relevantní literatury se zaměřením na obchodní modely; 2. Vyvodit závěry na základě průzkumu. K dosažení výše uvedených cílů bylo nutné provést analýzu vybraných článků, studií a dalších publikací, které jsou součástí vědeckých databází. Scientific aim: Hodnocení autorských názorů a názorů na používá
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Workshop specifického výzkumu 2019
ISBN
978-80-214-5835-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
32-45
Publisher name
Fakulta podnikatelská, Vysoké Učení Technické v Brně
Place of publication
Brno
Event location
FP VUT v Brně
Event date
Dec 6, 2019
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—