ASPECTS OF EXPERT ANALYSIS OF DRIVING AND BRAKING OF THE VEHICLE IN A GENERAL SPATIAL ARC
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F08%3APU78251" target="_blank" >RIV/00216305:26610/08:PU78251 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
PROBLEMATIKA ZNALECKÉ ANALÝZY JÍZDY A BRZDĚNÍ VOZIDLA V OBECNÉM PROSTOROVÉM OBLOUKU
Original language description
V úvodu se článek stručně zabývá moderními možnostmi přístupu k řešení problematiky silničních nehod a vlivem elektroniky na aktivní bezpečnost provozu vozidla. Po provedení rešerše současného stavu poznání v oblasti chování vozidla v obecném prostorovémoblouku, následuje stanovení několika variant zpracování problematiky s konečným formulováním základních problémů. Dále je poté naznačena jedna z variant řešení s využitím klasických analytických metod. V souvislosti s dnes produkovanými vozidly a stálese zvyšujícími požadavky na jejich bezpečnost se větší část příspěvku věnuje nejprve obecné struktuře podpůrných systémů vozidla, dále pak se zaměřením na takové elektronické systémy, které dokáží vhodným způsobem stabilizovat vozidlo a vyvrátit tak případně blížící se nehodový děj, který by většina řidičů v krizové situaci jen velmi stěží odvracela.
Czech name
PROBLEMATIKA ZNALECKÉ ANALÝZY JÍZDY A BRZDĚNÍ VOZIDLA V OBECNÉM PROSTOROVÉM OBLOUKU
Czech description
V úvodu se článek stručně zabývá moderními možnostmi přístupu k řešení problematiky silničních nehod a vlivem elektroniky na aktivní bezpečnost provozu vozidla. Po provedení rešerše současného stavu poznání v oblasti chování vozidla v obecném prostorovémoblouku, následuje stanovení několika variant zpracování problematiky s konečným formulováním základních problémů. Dále je poté naznačena jedna z variant řešení s využitím klasických analytických metod. V souvislosti s dnes produkovanými vozidly a stálese zvyšujícími požadavky na jejich bezpečnost se větší část příspěvku věnuje nejprve obecné struktuře podpůrných systémů vozidla, dále pak se zaměřením na takové elektronické systémy, které dokáží vhodným způsobem stabilizovat vozidlo a vyvrátit tak případně blížící se nehodový děj, který by většina řidičů v krizové situaci jen velmi stěží odvracela.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silnice a železnice
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2008
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—