All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

ACCELERATION AND BRAKING ANALYSIS OF BICYCLE

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F11%3APU92221" target="_blank" >RIV/00216305:26610/11:PU92221 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ANALÝZA ROZJEZDŮ A BRZDĚNÍ JÍZDNÍCH KOL

  • Original language description

    V soudně-inženýrské praxi se často setkáváme s řešením dopravních nehod, kde jedním z účastníků byl cyklista. Tyto dopravní nehody často končí velmi tragicky, protože dochází ke střetu těla cyklisty s poměrně tuhou bariérou. Cyklista není chráněn žádnýmvnějším skeletem jako např. řidič osobního automobilu. Při posuzování příčin dopravních nehod jsou v dnešní době kromě početní analýzy metodou zpětného odvíjení nehodového děje hojně používány počítačové simulační programy, které výrazně ulehčují práci soudních znalců. Aby také výsledky těchto simulací byly co nejvíce ve shodě s realitou, je nutné používat správná vstupní data. Tento příspěvek se právě zabývá vybranými měřeními rozjezdu cyklistů a brzdění jízdních kol. V textu je rozpracována metodika jednotlivých měření a popis vstupních parametrů. Dále jsou uvedeny všechny naměřené hodnoty, které jsou také zpracovány graficky.

  • Czech name

    ANALÝZA ROZJEZDŮ A BRZDĚNÍ JÍZDNÍCH KOL

  • Czech description

    V soudně-inženýrské praxi se často setkáváme s řešením dopravních nehod, kde jedním z účastníků byl cyklista. Tyto dopravní nehody často končí velmi tragicky, protože dochází ke střetu těla cyklisty s poměrně tuhou bariérou. Cyklista není chráněn žádnýmvnějším skeletem jako např. řidič osobního automobilu. Při posuzování příčin dopravních nehod jsou v dnešní době kromě početní analýzy metodou zpětného odvíjení nehodového děje hojně používány počítačové simulační programy, které výrazně ulehčují práci soudních znalců. Aby také výsledky těchto simulací byly co nejvíce ve shodě s realitou, je nutné používat správná vstupní data. Tento příspěvek se právě zabývá vybranými měřeními rozjezdu cyklistů a brzdění jízdních kol. V textu je rozpracována metodika jednotlivých měření a popis vstupních parametrů. Dále jsou uvedeny všechny naměřené hodnoty, které jsou také zpracovány graficky.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JR - Other machinery industry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník anotací

  • ISBN

    978-80-214-4276-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Neuveden

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Apr 28, 2011

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article