Risks in road traffic and pedestrian safety in poor visibility
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F11%3APU93222" target="_blank" >RIV/00216305:26610/11:PU93222 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rizika v dopravě a bezpečnost chodců za snížené viditelnosti
Original language description
Článek se zabývá problematikou bezpečnosti dopravy, se zvláštním důrazem na bezpečnosti chodců při pohybu po silnici za snížené viditelnosti. Bezpečnost chodců při pohybu po vozovce v noční době významně ovlivňuje vzdálenost, na kterou může řidič poprvé chodce uvidět z jedoucího vozidla. Tato problematika je důležitá jak pro objasňování a posuzování příčin dopravních nehod vozidel s chodci, tak i z hlediska preventivních opatření pro snižování četnosti těchto dopravních nehod. Jelikož dosud byly poznatky v dané oblasti získávány zpravidla jen na základě kvazistatických měření a pozorování, tedy ze stojícího nebo pomalu jedoucího vozidla, je důležité zabývat se výzkumem vlivu dynamiky jízdy na viditelnost chodců. Potřebný výzkum v této oblasti však dosud nebyl realizován z důvodu, že neexistuje vhodná metoda měření, která by umožňovala za jízdy měřit vzdálenost mezi objektem na vozovce a vozidlem v okamžiku, kdy řidič daný objekt rozpozná. Toto omezení je v práci odstraňováno tím, že pro určení okamžiku prvního rozpoznání objektu je využito měření změny úhlu pohledu řidiče pomocí speciálního zařízení vyvinutého fy. viewpoinsystem (r), GmbH. Vzdálenost mezi vozidlem a chodcem je následně určována z rychlosti vozidla a doby potřebné na její ujetí.
Czech name
Rizika v dopravě a bezpečnost chodců za snížené viditelnosti
Czech description
Článek se zabývá problematikou bezpečnosti dopravy, se zvláštním důrazem na bezpečnosti chodců při pohybu po silnici za snížené viditelnosti. Bezpečnost chodců při pohybu po vozovce v noční době významně ovlivňuje vzdálenost, na kterou může řidič poprvé chodce uvidět z jedoucího vozidla. Tato problematika je důležitá jak pro objasňování a posuzování příčin dopravních nehod vozidel s chodci, tak i z hlediska preventivních opatření pro snižování četnosti těchto dopravních nehod. Jelikož dosud byly poznatky v dané oblasti získávány zpravidla jen na základě kvazistatických měření a pozorování, tedy ze stojícího nebo pomalu jedoucího vozidla, je důležité zabývat se výzkumem vlivu dynamiky jízdy na viditelnost chodců. Potřebný výzkum v této oblasti však dosud nebyl realizován z důvodu, že neexistuje vhodná metoda měření, která by umožňovala za jízdy měřit vzdálenost mezi objektem na vozovce a vozidlem v okamžiku, kdy řidič daný objekt rozpozná. Toto omezení je v práci odstraňováno tím, že pro určení okamžiku prvního rozpoznání objektu je využito měření změny úhlu pohledu řidiče pomocí speciálního zařízení vyvinutého fy. viewpoinsystem (r), GmbH. Vzdálenost mezi vozidlem a chodcem je následně určována z rychlosti vozidla a doby potřebné na její ujetí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AQ - Safety and health protection, safety in operating machinery
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník konference BRNOSAFETY 2011
ISBN
978-80-7293-280-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
35-47
Publisher name
Neuveden
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jun 2, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—