Technical analysis of the dynamics driving the tractor movement versus motorcycle (čj. 4017)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F12%3APU107189" target="_blank" >RIV/00216305:26610/12:PU107189 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Technická analýza jízdní dynamiky traktoru versus pohyb motocyklu (čj. 4017)
Original language description
Úkolem projektu bylo technické posouzení reálné silniční dopravní nehody motocyklu Honda s traktorem New Holland s připojeným pracovním strojem Pottinger na pozemní komunikaci mimo obec, avšak krátce po výjezdu z obce. Na základě vyhodnocených stop na předmětných vozidlech a vozovce byla provedena nejprve vzájemná korespondence poškození motocyklu a traktoru a následně dovozena vzájemná technicky přijatelná poloha motocyklu s traktorem v okamžiku střetu a místo střetu. Střet předmětných vozidel a jejichnásledný pohyb do konečných poloh byl řešen pomocí dopředného kinetického výpočtu s podporou počítačového programu Virtual CRASH verze 2.2. Na řešení vlastního střetu navazuje řešení pohybu vozidel před střetem pomocí zpětného kinematického výpočtu rovněž s podporou programu Virtual CRASH. Závěrem byly stanoveny možnosti odvrácení střetu jednotlivými účastníky předmětné dopravní nehody.
Czech name
Technická analýza jízdní dynamiky traktoru versus pohyb motocyklu (čj. 4017)
Czech description
Úkolem projektu bylo technické posouzení reálné silniční dopravní nehody motocyklu Honda s traktorem New Holland s připojeným pracovním strojem Pottinger na pozemní komunikaci mimo obec, avšak krátce po výjezdu z obce. Na základě vyhodnocených stop na předmětných vozidlech a vozovce byla provedena nejprve vzájemná korespondence poškození motocyklu a traktoru a následně dovozena vzájemná technicky přijatelná poloha motocyklu s traktorem v okamžiku střetu a místo střetu. Střet předmětných vozidel a jejichnásledný pohyb do konečných poloh byl řešen pomocí dopředného kinetického výpočtu s podporou počítačového programu Virtual CRASH verze 2.2. Na řešení vlastního střetu navazuje řešení pohybu vozidel před střetem pomocí zpětného kinematického výpočtu rovněž s podporou programu Virtual CRASH. Závěrem byly stanoveny možnosti odvrácení střetu jednotlivými účastníky předmětné dopravní nehody.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AG - Legal sciences
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů