Traffic motorcycle accident
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F12%3APU107935" target="_blank" >RIV/00216305:26610/12:PU107935 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dopravní nehoda motocyklu
Original language description
Analýza dopravní nehody motocyklu se smrtelným zraněním u obce Malhostice. Na motocyklu cestovaly dvě osoby, přičemž následkem nehody došlo k usmrcení jedné z nich. Vzhledem k absenci svědků a amnézii přeživší osoby, bylo nutné vyhodnotit, která osoba řídila motocykl. Provedená DNA analýza stop na řídítkách motocyklu neurčila jednoznačně řidiče motocyklu. K nehodě došlo na křižovatce tvaru ?T? a z dostupných podkladů nebylo jednoznačně jasné, jakou trajektorií motocykl křižovatku projel. Pro stanovení příčiny dopravní nehody bylo nutné provést výpočty a simulace několika možností průjezdu motocyklu křižovatkou ? jejich porovnáním byla vybrána technicky přijatelná varianta. Pro stanovení řidiče byla provedena simulace nárazu motocyklu do sloupku svodidla a pohybu jednotlivých účastníků po nárazu, při jejím zpracovávání byl s Ústavem soudního lékařství konzultován mechanismus možného vzniku poranění obou ú
Czech name
Dopravní nehoda motocyklu
Czech description
Analýza dopravní nehody motocyklu se smrtelným zraněním u obce Malhostice. Na motocyklu cestovaly dvě osoby, přičemž následkem nehody došlo k usmrcení jedné z nich. Vzhledem k absenci svědků a amnézii přeživší osoby, bylo nutné vyhodnotit, která osoba řídila motocykl. Provedená DNA analýza stop na řídítkách motocyklu neurčila jednoznačně řidiče motocyklu. K nehodě došlo na křižovatce tvaru ?T? a z dostupných podkladů nebylo jednoznačně jasné, jakou trajektorií motocykl křižovatku projel. Pro stanovení příčiny dopravní nehody bylo nutné provést výpočty a simulace několika možností průjezdu motocyklu křižovatkou ? jejich porovnáním byla vybrána technicky přijatelná varianta. Pro stanovení řidiče byla provedena simulace nárazu motocyklu do sloupku svodidla a pohybu jednotlivých účastníků po nárazu, při jejím zpracovávání byl s Ústavem soudního lékařství konzultován mechanismus možného vzniku poranění obou ú
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů