Pitch of Toyota Yaris´s body vehicles during the braking
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F16%3APU119057" target="_blank" >RIV/00216305:26610/16:PU119057 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Klonění karoserie vozidel Toyota Yaris při jejich brzdění
Original language description
Tento příspěvek je zaměřen na měření pohybu karosérie vozidel Toyota Yaris. Článek popisuje měření tří různých vozidel této značky. Jako extrémní mavévr bylo zvoleno intenzivní brzdění vozidel s různým zpomalením. Závěrem tohoto článku je názorný graf, který popisuje závislost pohybu přídě, resp. zádě vozidla na průměrném zpomalení vozidla. Při průměrném brzdném zpomalení cca 10 m/s2 se sníží příď vozidla cca o 60 mm. Pohyb zadní části vozidla proti pohybu přední části vykazuje přibližně dvakrát větší změnu polohy, tj. při zpomalení cca 10 m/s2 se zadní část vozidla povýší o cca 100 mm. Takto publikované hodnoty mohou podpořit znaleckou činnost v řízeních konaných před soudy, a to jak při odhalování a prokazování určitého typu pojistného podvodu, tak i pro přesnou analýzu korespondence poškození vozidel a obecnou analýzu dopravních nehod.
Czech name
Klonění karoserie vozidel Toyota Yaris při jejich brzdění
Czech description
Tento příspěvek je zaměřen na měření pohybu karosérie vozidel Toyota Yaris. Článek popisuje měření tří různých vozidel této značky. Jako extrémní mavévr bylo zvoleno intenzivní brzdění vozidel s různým zpomalením. Závěrem tohoto článku je názorný graf, který popisuje závislost pohybu přídě, resp. zádě vozidla na průměrném zpomalení vozidla. Při průměrném brzdném zpomalení cca 10 m/s2 se sníží příď vozidla cca o 60 mm. Pohyb zadní části vozidla proti pohybu přední části vykazuje přibližně dvakrát větší změnu polohy, tj. při zpomalení cca 10 m/s2 se zadní část vozidla povýší o cca 100 mm. Takto publikované hodnoty mohou podpořit znaleckou činnost v řízeních konaných před soudy, a to jak při odhalování a prokazování určitého typu pojistného podvodu, tak i pro přesnou analýzu korespondence poškození vozidel a obecnou analýzu dopravních nehod.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník anotací konference Junior Forensic Science Brno 2016
ISBN
978-80-214-5336-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
15-18
Publisher name
Vysoké učení technické v Brně, Ústav soudního inženýrství
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Apr 21, 2016
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—