All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pitch of Toyota Yaris´s body vehicles during the braking

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F16%3APU119057" target="_blank" >RIV/00216305:26610/16:PU119057 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Klonění karoserie vozidel Toyota Yaris při jejich brzdění

  • Original language description

    Tento příspěvek je zaměřen na měření pohybu karosérie vozidel Toyota Yaris. Článek popisuje měření tří různých vozidel této značky. Jako extrémní mavévr bylo zvoleno intenzivní brzdění vozidel s různým zpomalením. Závěrem tohoto článku je názorný graf, který popisuje závislost pohybu přídě, resp. zádě vozidla na průměrném zpomalení vozidla. Při průměrném brzdném zpomalení cca 10 m/s2 se sníží příď vozidla cca o 60 mm. Pohyb zadní části vozidla proti pohybu přední části vykazuje přibližně dvakrát větší změnu polohy, tj. při zpomalení cca 10 m/s2 se zadní část vozidla povýší o cca 100 mm. Takto publikované hodnoty mohou podpořit znaleckou činnost v řízeních konaných před soudy, a to jak při odhalování a prokazování určitého typu pojistného podvodu, tak i pro přesnou analýzu korespondence poškození vozidel a obecnou analýzu dopravních nehod.

  • Czech name

    Klonění karoserie vozidel Toyota Yaris při jejich brzdění

  • Czech description

    Tento příspěvek je zaměřen na měření pohybu karosérie vozidel Toyota Yaris. Článek popisuje měření tří různých vozidel této značky. Jako extrémní mavévr bylo zvoleno intenzivní brzdění vozidel s různým zpomalením. Závěrem tohoto článku je názorný graf, který popisuje závislost pohybu přídě, resp. zádě vozidla na průměrném zpomalení vozidla. Při průměrném brzdném zpomalení cca 10 m/s2 se sníží příď vozidla cca o 60 mm. Pohyb zadní části vozidla proti pohybu přední části vykazuje přibližně dvakrát větší změnu polohy, tj. při zpomalení cca 10 m/s2 se zadní část vozidla povýší o cca 100 mm. Takto publikované hodnoty mohou podpořit znaleckou činnost v řízeních konaných před soudy, a to jak při odhalování a prokazování určitého typu pojistného podvodu, tak i pro přesnou analýzu korespondence poškození vozidel a obecnou analýzu dopravních nehod.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JA - Electronics and optoelectronics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník anotací konference Junior Forensic Science Brno 2016

  • ISBN

    978-80-214-5336-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    15-18

  • Publisher name

    Vysoké učení technické v Brně, Ústav soudního inženýrství

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Apr 21, 2016

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article