Control of the situation behind the vehicle during nighttime driving by the driver
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F16%3APU120435" target="_blank" >RIV/00216305:26610/16:PU120435 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Řidičova kontrola situace za vozidlem při jízdě v noci
Original language description
Článek se věnuje komplexní analýze chování 22 řidičů při objíždění 12 chodců (figurantů) při jízdě v noci. Data pro účely této analýzy byla získána za pomoci eyetrackeru, který umožňuje sledovat směr a změnu směru pohledu řidiče. Dále byla mj. zaznamenávána data pomocí rozhraní vozidla OBD, která umožňují získat přehled např. o sešlápnutí akceleračního pedálu, momentální rychlosti vozidla aj. Cílem provedené analýzy bylo především zjištění celkového času, který řidiči před započetím předmětného manévru ke kontrole situace za vozidlem potřebovali. Dále byly vyhodnocovány jednotlivé složky tohoto času, kterými jsou samotná fixace pohledu řidiče do zrcátka resp. kontrola objektu v zrcátku a čas, který je potřebný k přesunu pohledu řidiče z původně sledovaného objektu do zrcátka a po kontrole situace v zpětném zrcátku zpět na sledování provozu či nového objektu v silničním provozu. Pohledy do zrcátek byly dále hodnoceny a rozděleny do kategorií vzhledem k použitému zpětnému zrcátku (levé, pravé, interiéro
Czech name
Řidičova kontrola situace za vozidlem při jízdě v noci
Czech description
Článek se věnuje komplexní analýze chování 22 řidičů při objíždění 12 chodců (figurantů) při jízdě v noci. Data pro účely této analýzy byla získána za pomoci eyetrackeru, který umožňuje sledovat směr a změnu směru pohledu řidiče. Dále byla mj. zaznamenávána data pomocí rozhraní vozidla OBD, která umožňují získat přehled např. o sešlápnutí akceleračního pedálu, momentální rychlosti vozidla aj. Cílem provedené analýzy bylo především zjištění celkového času, který řidiči před započetím předmětného manévru ke kontrole situace za vozidlem potřebovali. Dále byly vyhodnocovány jednotlivé složky tohoto času, kterými jsou samotná fixace pohledu řidiče do zrcátka resp. kontrola objektu v zrcátku a čas, který je potřebný k přesunu pohledu řidiče z původně sledovaného objektu do zrcátka a po kontrole situace v zpětném zrcátku zpět na sledování provozu či nového objektu v silničním provozu. Pohledy do zrcátek byly dále hodnoceny a rozděleny do kategorií vzhledem k použitému zpětnému zrcátku (levé, pravé, interiéro
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
30305 - Occupational health
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů