Environmental damage assessment in connection with the road accidents
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F17%3APU125960" target="_blank" >RIV/00216305:26610/17:PU125960 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.krizoverizeni-uh.cz/doc/Sbornik_UH_2017.pdf" target="_blank" >http://www.krizoverizeni-uh.cz/doc/Sbornik_UH_2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Stanovení výše škody na životním prostředí v souvislosti s haváriemi na pozemních komunikacích
Original language description
Současný stav stanovení výše škod na životním prostředí je zaměřen především na důsledky dlouhodobého působení negativních faktorů, jako jsou například emise z dopravy a průmyslu. Významná poškození mohou být způsobena i v důsledku krátkodobého působení, jako jsou například havárie během transportu nebezpečných látek. Škody, které jsou v souvislosti s nimi následně řešeny, ve většině případů zohledňují pouze náklady spojené s likvidací a sanací zasaženého území. Zároveň však dochází k mnoha změnám, omezením a možným dalším poškozením i v době vzniku od začátku až po ukončení likvidace havárie, které může být dlouhodobou záležitostí. Příkladem je nemožnost využívání funkcí, které poškozené území poskytovalo, spojené nejenom se ztrátou zisku. Cílem příspěvku proto bylo analyzovat současný stav stanovení výše škod na životním prostředí, analyzovat vhodné metody pro sjednocení postupu v rámci znalecké činnosti a navrhnout systémový přístup stanovení výše škod na ŽP. Využity byly především metody inženýrst
Czech name
Stanovení výše škody na životním prostředí v souvislosti s haváriemi na pozemních komunikacích
Czech description
Současný stav stanovení výše škod na životním prostředí je zaměřen především na důsledky dlouhodobého působení negativních faktorů, jako jsou například emise z dopravy a průmyslu. Významná poškození mohou být způsobena i v důsledku krátkodobého působení, jako jsou například havárie během transportu nebezpečných látek. Škody, které jsou v souvislosti s nimi následně řešeny, ve většině případů zohledňují pouze náklady spojené s likvidací a sanací zasaženého území. Zároveň však dochází k mnoha změnám, omezením a možným dalším poškozením i v době vzniku od začátku až po ukončení likvidace havárie, které může být dlouhodobou záležitostí. Příkladem je nemožnost využívání funkcí, které poškozené území poskytovalo, spojené nejenom se ztrátou zisku. Cílem příspěvku proto bylo analyzovat současný stav stanovení výše škod na životním prostředí, analyzovat vhodné metody pro sjednocení postupu v rámci znalecké činnosti a navrhnout systémový přístup stanovení výše škod na ŽP. Využity byly především metody inženýrst
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
30304 - Public and environmental health
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů