All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Case study: determination of EES

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F19%3APU132714" target="_blank" >RIV/00216305:26610/19:PU132714 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2019_final.pdf" target="_blank" >http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2019_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Případová studie: stanovení EES vozidla

  • Original language description

    Součástí soudně inženýrské praxe je analýza silničních nehod a tvorba znaleckých posudků. Při komplexní analýze dopravních nehod, zjišťování řešení vlastního střetu a předstřetového pohybu, je zapotřebí správně posoudit kinetickou energii přetvořenou na deformační práci. Jedním z důležitých parametrů při řešení střetu je deformační energie pohlcená deformačními zónami vozidla při nárazu do překážky. V rámci znaleckých posudků se k určení deformační energie využívá tzv. odborný odhad energetické ekvivalentní rychlosti (dále jen EES), a to na základě trvalých deformací vozidla. Na případové studii je následně demonstrován postup vyhodnocení rozsahu deformace vozidla s využitím metody 3D zobrazení a 2D zobrazení a její následná analýza.

  • Czech name

    Případová studie: stanovení EES vozidla

  • Czech description

    Součástí soudně inženýrské praxe je analýza silničních nehod a tvorba znaleckých posudků. Při komplexní analýze dopravních nehod, zjišťování řešení vlastního střetu a předstřetového pohybu, je zapotřebí správně posoudit kinetickou energii přetvořenou na deformační práci. Jedním z důležitých parametrů při řešení střetu je deformační energie pohlcená deformačními zónami vozidla při nárazu do překážky. V rámci znaleckých posudků se k určení deformační energie využívá tzv. odborný odhad energetické ekvivalentní rychlosti (dále jen EES), a to na základě trvalých deformací vozidla. Na případové studii je následně demonstrován postup vyhodnocení rozsahu deformace vozidla s využitím metody 3D zobrazení a 2D zobrazení a její následná analýza.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů