ESP parameters setting of vehicle Škoda Superb in computer simulation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F19%3APU132899" target="_blank" >RIV/00216305:26610/19:PU132899 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2019_final.pdf" target="_blank" >http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2019_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nastavení parametrů ESP v simulačním programu pro vozidlo Škoda Superb
Original language description
Komplexní analýza dopravních nehod v dnešní době obvykle zahrnuje simulaci průběhu nehodového děje. Pro dosažení přijatelných výsledků je nicméně podstatné chápat limitace simulačních programů a znát rozsah klíčových vstupních parametrů. Tento článek se zabývý simulací pohybu vozidla Škoda Superb III při jízdě v oblouku na mokrém povrchu vozovky, přičemž byla jízdní stabilita vozidla ovlivněna zásahy stabilizačnho systému (ESC - Electronic Stability Control). Pro simulaci pohybu vozidla byl zvolen simulační program Virtual Crash 4.0, který má dvě proměnné u nastavení stabilizačního systému. První proměnná se nazývá "Rozlišení ESP", která určuje moment, kdy bude stabilizační systém aktivován a druhá se nazývá "Účinnost ESP", což určuje brzdnou intenzitu vozidla. Po četném počtu simulací byly nalezeny optimální hodnoty Rozlišení a Účinnosti ESP. Bylo zjištěno, že nalezené hodnoty spadají do rozsahu dříve nalezených hodnot, zjištěných u jiného vozidla při jízdě na suchém povrchu vozovky a jsou tedy použitelné rovněž pro simulaci jízdy na mokrém povrchu vozovky.
Czech name
Nastavení parametrů ESP v simulačním programu pro vozidlo Škoda Superb
Czech description
Komplexní analýza dopravních nehod v dnešní době obvykle zahrnuje simulaci průběhu nehodového děje. Pro dosažení přijatelných výsledků je nicméně podstatné chápat limitace simulačních programů a znát rozsah klíčových vstupních parametrů. Tento článek se zabývý simulací pohybu vozidla Škoda Superb III při jízdě v oblouku na mokrém povrchu vozovky, přičemž byla jízdní stabilita vozidla ovlivněna zásahy stabilizačnho systému (ESC - Electronic Stability Control). Pro simulaci pohybu vozidla byl zvolen simulační program Virtual Crash 4.0, který má dvě proměnné u nastavení stabilizačního systému. První proměnná se nazývá "Rozlišení ESP", která určuje moment, kdy bude stabilizační systém aktivován a druhá se nazývá "Účinnost ESP", což určuje brzdnou intenzitu vozidla. Po četném počtu simulací byly nalezeny optimální hodnoty Rozlišení a Účinnosti ESP. Bylo zjištěno, že nalezené hodnoty spadají do rozsahu dříve nalezených hodnot, zjištěných u jiného vozidla při jízdě na suchém povrchu vozovky a jsou tedy použitelné rovněž pro simulaci jízdy na mokrém povrchu vozovky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků konference Junior Forensic Science Brno 2019
ISBN
978-80-214-5730-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
43-49
Publisher name
Neuveden
Place of publication
Neuveden
Event location
Brno
Event date
Apr 11, 2019
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—