Identification of Risk Factors in Road Freight Transport
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F21%3APU140911" target="_blank" >RIV/00216305:26610/21:PU140911 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2021.pdf" target="_blank" >http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Identifikace rizikových faktorů v silniční nákladní dopravě
Original language description
Problematické situace způsobující obsazení parkovacích ploch, parkování v nebezpečných a zakázaných oblastech a vznik rizikových situací zvyšujících riziko vzniku dopravní nehody se stávají častou příčinou dopravních nehod v nákladní dopravě. Systémy informačních a komunikačních technologií jsou postupně zaváděny v oblasti dopravy po celé Evropě. Pro nákladní přepravu mají velký význam parkovací systémy. Ty se snaží navázat na tzv. režim řidičů a být efektivní oporou při plánování cesty a při samotném řízení. Klíčové body systému inteligentních odpočívek pro jízdní soupravy (parkoviště, senzorika, centrální databáze, mobilní a webové aplikace a uživatelé) jsou analyzovány z hlediska rizikologie pomocí kvalitativní metody “What-if?“. Příspěvek upozorňuje na rizikové faktory využití informačních a komunikačních technologií v silniční nákladní dopravě v oblasti komunikace ale i spolehlivosti, standardizace a uživatelské bezpečnosti. Další studie založené na kvantitativních analýzách by mohly vést ke vzni
Czech name
Identifikace rizikových faktorů v silniční nákladní dopravě
Czech description
Problematické situace způsobující obsazení parkovacích ploch, parkování v nebezpečných a zakázaných oblastech a vznik rizikových situací zvyšujících riziko vzniku dopravní nehody se stávají častou příčinou dopravních nehod v nákladní dopravě. Systémy informačních a komunikačních technologií jsou postupně zaváděny v oblasti dopravy po celé Evropě. Pro nákladní přepravu mají velký význam parkovací systémy. Ty se snaží navázat na tzv. režim řidičů a být efektivní oporou při plánování cesty a při samotném řízení. Klíčové body systému inteligentních odpočívek pro jízdní soupravy (parkoviště, senzorika, centrální databáze, mobilní a webové aplikace a uživatelé) jsou analyzovány z hlediska rizikologie pomocí kvalitativní metody “What-if?“. Příspěvek upozorňuje na rizikové faktory využití informačních a komunikačních technologií v silniční nákladní dopravě v oblasti komunikace ale i spolehlivosti, standardizace a uživatelské bezpečnosti. Další studie založené na kvantitativních analýzách by mohly vést ke vzni
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů