Diagnostic sensor for automotive usage
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26620%2F24%3APR38867" target="_blank" >RIV/00216305:26620/24:PR38867 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://ai4csm.ceitec.cz/vysledky/SDS_v2" target="_blank" >http://ai4csm.ceitec.cz/vysledky/SDS_v2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Diagnostic sensor for automotive usage
Original language description
The functional sample of the diagnostic sensor for automotive usage is a low-power universal device for dynamic mechanical quantities sensing. The hardware platform is able to sense the mechanical vibration signal, acoustic pressure and acoustic/ultrasonic emission (AE). It contains two MEMS sensing elements for acceleration vibration sensing, one AE sensing element for surface wave acquisition and one MEMS microphone for acoustic pressure sensing. The used AE sensing element is of proprietary design, featuring a thin piezoelectric disc and an waveguide rod to ensure broadband measurement of acoustic surface waves. The device is also equipped with the powerful STM32 microcontroller with the built-in algorithms for computing specific condition indicators from measured signals and other necessary circuits for signal conditioning. Thanks to the CAN bus interface, the sensor can be simply integrated into complex system, e.g. car vehicle. Overall concept is intended to be a universal and modular platform, which final function can be defined by the internal software, which can be easily changed based on the customer requirements. The sensor is built in the industrial metal housing with M5 thread hole for reliable mounting on the measured and diagnosed machine. Electrical connection is ensured by the industrial circular connector and flexible cable.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/8A21013" target="_blank" >8A21013: Automotive Intelligence for Connected Shared Mobility</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Smart Diagnostic Sensor v2.1
Numerical identification
190056
Technical parameters
Měřené veličiny: mechanické kmitání, akustický tlak, povrchová akustická vlna Dynamický rozsah měření vibrací: ±50 g (v ose snímače X), ±8 g (X, Y, Z) Frekvenční rozsah: <11 kHz – mechanické zrychlení, <250 kHz – povrchová akustická vlna, <20 kHz - akustický tlak Volitelné počítané diagnostické indikátory: efektivní hodnota vibrací dle ISO 10816, efektivní hodnota vibrací/hluku v definovaných kmitočtových pásmech, vibrace/hluk na ložiskových kmitočtech, obálka signálu AE Mechanické parametry: průměr 18 mm, výška 25 mm, šroub M5 k připevnění na snímaný povrch Napájecí napětí: +5 V±10 %/50 mA Komunikační sběrnice: CAN 500kbps/1Mbps
Economical parameters
Funkční vzorek inteligentního diagnostického snímače je prozatím využíván výhradně pro další výzkum a vývoj, komerční využití se v tuto chvíli nepředpokládá, ale je plánováno v budoucnosti po ověření všech metrologických parametrů a dlouhodobé spolehlivosti.
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
Vysoké učení technické v Brně
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
http://ai4csm.ceitec.cz/vysledky/SDS_v2