Stress in the Current School and its Forms
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26630%2F15%3APU114880" target="_blank" >RIV/00216305:26630/15:PU114880 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Stres v současné škole a jeho podoby
Original language description
V návaznosti na výsledky Výzkumného záměru Pf MU, jsme provedli další výzkum stresu ve vybraných základních školách. Pokusili jsme se odhalit souvislosti s jeho nečekaně rychlým nárůstem u žáků základních škol. Necelé dva roky po ukončení výzkumných šetření, ve kterých se ukázal stres ve škole na nižší úrovni, a jeho příčiny patřily spíše mimo školní prostředí, dochází k poměrně velkému nárůstu stresu již u dětí na prvním stupni základní školy. Proto jsme rozšířili výzkumná šetření o další indikátory azaměřili jsme se na hledání závislostí mezi nalezenou úrovní stresu a faktory ohrožujícími zdraví dětí. K výzkumu jsme použili testy stresu a dotazníková šetření, vše bylo doplněno pozorováním a rozhovory. Mezi faktory působící pozitivně na míru stresu jsme zařadili mimo jiné i sportovně pohybové aktivity prováděné dětmi ve volném čase. Zjistili jsme, že pouze u dětí mladšího školního věku má sport a pohybové aktivity značný podíl na výši stresu nebo na rychlosti odbourávání stresu. Toté
Czech name
Stres v současné škole a jeho podoby
Czech description
V návaznosti na výsledky Výzkumného záměru Pf MU, jsme provedli další výzkum stresu ve vybraných základních školách. Pokusili jsme se odhalit souvislosti s jeho nečekaně rychlým nárůstem u žáků základních škol. Necelé dva roky po ukončení výzkumných šetření, ve kterých se ukázal stres ve škole na nižší úrovni, a jeho příčiny patřily spíše mimo školní prostředí, dochází k poměrně velkému nárůstu stresu již u dětí na prvním stupni základní školy. Proto jsme rozšířili výzkumná šetření o další indikátory azaměřili jsme se na hledání závislostí mezi nalezenou úrovní stresu a faktory ohrožujícími zdraví dětí. K výzkumu jsme použili testy stresu a dotazníková šetření, vše bylo doplněno pozorováním a rozhovory. Mezi faktory působící pozitivně na míru stresu jsme zařadili mimo jiné i sportovně pohybové aktivity prováděné dětmi ve volném čase. Zjistili jsme, že pouze u dětí mladšího školního věku má sport a pohybové aktivity značný podíl na výši stresu nebo na rychlosti odbourávání stresu. Toté
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů