Czech higher education students - viewpoints and status
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F04%3A00009820" target="_blank" >RIV/00237752:_____/04:00009820 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Czech higher education students - viewpoints and status
Original language description
Repeated survey on social-economic situation of Czech HEIs students gave a lot of results which can be compared with the results from 1992, 1995 and 1998. A special stress was put on choice of faculty and dissatisfaction with conditions of study.
Czech name
Čeští vysokoškolští studenti - názory a postavení
Czech description
Opakované dotazníkové šetření bylo zaměřené na sociálně-ekonomickou situaci českých studentů vysokých škol a přineslo množství výsledků, které mohou být srovnány s výsledky z let 1992, 1995 a 1998. Zvláštní důraz byl položen na výběr fakulty a na hodnocení podmínek studia.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LS0312" target="_blank" >LS0312: Social portrait of the Higher Education Students in Czech Republic - V. extended by situation in equal opportunities for women to education and science.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
European Journal of Education
ISSN
0141-8211
e-ISSN
—
Volume of the periodical
39
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
GB - UNITED KINGDOM
Number of pages
14
Pages from-to
507-520
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—