Probe into the world of pedagogical and digital competences of selected Czech university teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F22%3AN0000011" target="_blank" >RIV/00237752:_____/22:N0000011 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://doi.mendelu.cz/artkey/doi-990004-0500_SONDA-DO-SVETA-PEDAGOGICKYCH-A-DIGITALNICH-KOMPETENCI-VYBRANYCH-CESKYCH-VYSOKOSKOLSKYCH-UCITELU-BEHEM-PANDEMIE-.php" target="_blank" >https://doi.mendelu.cz/artkey/doi-990004-0500_SONDA-DO-SVETA-PEDAGOGICKYCH-A-DIGITALNICH-KOMPETENCI-VYBRANYCH-CESKYCH-VYSOKOSKOLSKYCH-UCITELU-BEHEM-PANDEMIE-.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-922-8-0007" target="_blank" >10.11118/978-80-7509-922-8-0007</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sonda do světa pedagogických a digitálních kompetencí vybraných českých vysokoškolských učitelů
Original language description
Pandemie COVID-19 otevřela nové otázky týkající se kvality vzdělávání, jeho formy a struktury. Výuka se přesunula do online prostředí a všechny vzdělávací aktivity byly strukturovány v tomto prostředí. Příspěvek se zaměřuje na reflexi digitálních a pedagogických kompetencí pedagogických pracovníků vybraných českých vysokých škol v období pandemie covid-19. Příspěvek se rovněž zaměřuje na pedagogické a digitální kompetence vysokoškolských učitelů z pohledu kompetenčního modelu vytvořeného v rámci projektu PROFFORMANCE, který se zaměřuje na hodnocení pedagogických kompetencí vysokoškolských pracovníků. Článek hledá odpovědi na následující výzkumné otázky: jak studenti a učitelé vnímali kvalitu výuky v průběhu pandemie Covid-19. Jak vnímali užitečnost nástroje na PROFFORMANCE? Článek vychází z výsledků kombinovaného výzkumu pedagogických a digitálních kompetencí realizovaného v letech 2020-2022 na vybraných českých vysokých školách i mimo ně. Jedná se o kombinaci kvantitativního dotazníkového šetření a výsledků fokusních skupin a rozhovorů s pedagogy a studenty nelékařských zdravotnických oborů a Univerzity Jana Amose Komenského. Data jsou pak doplněna o výsledky hodnocení pedagogických kompetencí pomocí nástroje hodnocení pedagogického výkonu projektu PROFFORMANCE, na jehož vývoji se podílel jeden z autorů článku.
Czech name
Sonda do světa pedagogických a digitálních kompetencí vybraných českých vysokoškolských učitelů
Czech description
—
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
SBORNÍK Z MEZINÁRODNÍ KONFERENCE ICOLLE 2022 „Omnes, omnia, omnio“ pro 21. století
ISBN
978-80-7509-922-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
7-15
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Sep 7, 2023
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—