All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

From the open-air landscape painting of the Barbizon school to Impressionism. The Czech art scene and France in the 1881-1890.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00263338%3A_____%2F20%3AN0000002" target="_blank" >RIV/00263338:_____/20:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Od plenérové krajinomalby barbizonské školy k impresionismu. Česká výtvarná scéna a Francie v devadesátých letech 19. století

  • Original language description

    Tématem příspěvku je reflexe impresionismu na české výtvarné scéně 90. let 19. století, tedy v období, kdy si domácí výtvarná kritika teprve definovala rozdíly mezi plenérovou malbou barbizonské školy a impresionismem. Tento problém je dokládán na příkladech dvou předních českých krajinářů - Antonína Chittussiho, který nějaký čas působil v Barbizonu a Fontainebleau, kde si osvojil plenérovou malbu typu paysage intime a Václavu Radimském, který po krátkém pobytu v Barbizonu posléze odešel malovat do nově vzniklé umělecké kolonie v Giverny, založené jedním z klíčových představitelů impresionismu Claudem Monetem, kde začal tvořit pod jeho vlivem.

  • Czech name

    Od plenérové krajinomalby barbizonské školy k impresionismu. Česká výtvarná scéna a Francie v devadesátých letech 19. století

  • Czech description

    Tématem příspěvku je reflexe impresionismu na české výtvarné scéně 90. let 19. století, tedy v období, kdy si domácí výtvarná kritika teprve definovala rozdíly mezi plenérovou malbou barbizonské školy a impresionismem. Tento problém je dokládán na příkladech dvou předních českých krajinářů - Antonína Chittussiho, který nějaký čas působil v Barbizonu a Fontainebleau, kde si osvojil plenérovou malbu typu paysage intime a Václavu Radimském, který po krátkém pobytu v Barbizonu posléze odešel malovat do nově vzniklé umělecké kolonie v Giverny, založené jedním z klíčových představitelů impresionismu Claudem Monetem, kde začal tvořit pod jeho vlivem.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Impresionismus v české kultuře 1880–1920

  • ISBN

    978-80-88278-45-0

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    99–112

  • Number of pages of the book

    197

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter