Prototype rear axle uncontrolled - 11 tons
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01482840%3A_____%2F19%3AN0000003" target="_blank" >RIV/01482840:_____/19:N0000003 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tatra-trucks-dnes/dotacni-programy/" target="_blank" >https://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tatra-trucks-dnes/dotacni-programy/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prototyp zadní náprava neřiditelná - 11 tun
Original language description
Cílem projektu byl vývoj nové generace náprav TATRA v provedení s redukcemi v nábojích kol. Tyto nápravy jsou konstruovány jako řiditelné hnané s cílovou nosností až 11 tun a neřiditelné hnané s cílovou nosností až 18 tun, a to i ve variantách s integrovaným systémem dohušťování pneumatik. Výstupem projektu byly 4 prototypy náprav s redukcemi: • přední řiditelná náprava s nosností až 11 tun • zadní náprava neřiditelná s nosností až 18 tun, pro dvojmontáž pneumatik • zadní náprava neřiditelná s nosností až 11 tun, pro jednomontáž pneumatik • zadní řiditelná náprava s nosností až 11 tun, pro jednomontáž pneumatik
Czech name
Prototyp zadní náprava neřiditelná - 11 tun
Czech description
Cílem projektu byl vývoj nové generace náprav TATRA v provedení s redukcemi v nábojích kol. Tyto nápravy jsou konstruovány jako řiditelné hnané s cílovou nosností až 11 tun a neřiditelné hnané s cílovou nosností až 18 tun, a to i ve variantách s integrovaným systémem dohušťování pneumatik. Výstupem projektu byly 4 prototypy náprav s redukcemi: • přední řiditelná náprava s nosností až 11 tun • zadní náprava neřiditelná s nosností až 18 tun, pro dvojmontáž pneumatik • zadní náprava neřiditelná s nosností až 11 tun, pro jednomontáž pneumatik • zadní řiditelná náprava s nosností až 11 tun, pro jednomontáž pneumatik
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG15_018%2F0004318" target="_blank" >EG15_018/0004318: Development TATRA axles with reduction</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
Z 11
Numerical identification
G - T027667
Technical parameters
Nové nápravy s redukcí a jejich podskupiny jsou vysoce unifikované a mohou být použity ve všech vozidlových řadách – tj. TATRA FORCE, TATRA PHOENIX i TATRA TERRA. V ČR se jiná nákladní vozidla stejných užitných vlastností s nápravami s redukcí nevyrábí.Obdobné konstrukce a technologie u stejných kategorií vozidel zahraničních výrobců nové řízené hnané nápravy TATRA překonávají, neboť ve srovnání s konkurencí umožňují zatížení až 11,5 tuny bez omezovacích faktorů (konkurence pouze do 9 tun bez omezovacích faktorů). Unikátní je i možnost dodat zákazníkům pro mimosilniční provoz vozidla 8x8 s nápravami s novými redukcemi s celkovou hmotností až 59 tun.
Economical parameters
První prototypy vozidel v současné době absolvuji program interních zkoušek. Marketing TATRA TRUKS a.s. předpokládá, že se bude poptávka po těchto vozidlech postupně zvyšovat.
Application category by cost
—
Owner IČO
014 82 8
Owner name
TATRA TRUCKS a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
https://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tatra-trucks-dnes/dotacni-programy/