Low-emission diesel electric unit in a design for explosive environments
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01679791%3A_____%2F24%3AN0000004" target="_blank" >RIV/01679791:_____/24:N0000004 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nízko emisní diesel elektrická jednotka v provedení pro prostředí s nebezpečím výbuchu
Original language description
Nízko emisní diesel elektrická jednotka v provedení pro prostředí s nebezpečím výbuchu je tvořena upraveným vznětovým motorem, turbodmychadlem a pulzním usměrňovačem, a to vše v provedení pro v nevýbušné prostředí. Unikátnost této jednotky spočívá především v řešení vstupní a výstupní části vznětového motoru, generátoru s permanentními magnety s vysokou koncentrací výkonu a variabilitou pulzního usměrňovače s možností odebírat nabíjecí energii baterie z generátoru nebo ze síťové přípojky ve stanovišti lokomotivy.
Czech name
Nízko emisní diesel elektrická jednotka v provedení pro prostředí s nebezpečím výbuchu
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FW01010484" target="_blank" >FW01010484: Hybrid Diesel-Electric powertrain for mining suspended monorail locomotive</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
FW01010484-V1
Numerical identification
—
Technical parameters
Nízko emisní diesel elektrická jednotka v provedení pro prostředí s nebezpečím výbuchu je tvořena upraveným vznětovým motorem, turbodmychadlem, výfukovou soustavou, pulzním usměrňovačem a chladícím okruhem, a to vše v provedení pro v nevýbušné prostředí. Přičemž spalovací motor je mechanicky spojem s s turbodmychadlem, výfukovou soustavou a elektrickým generátorem. V chladícím okruhu je kapalina na bázi vody, etylenglykolu nebo dalších. Obecně se chladí horné stěny a horké vnitřní prostory jednotlivých součástí, přičemž kolem horkého místa je vytvoře chladící kanál, kterým proudí chladící medium. Všechny použité součásti musí splňovat podmínky pro použití v nebezpečím výbuchu M2, zejména uzavření všech jiskrově nebezpečných součástí do pevných závěrů a redukce povrchových teplot pod 150°C. Tedy především u turbodmychadla, výfukové části. To je zajištěno chladícím okruhem.
Economical parameters
The low-emission diesel electric unit in the design for explosive environments consists of a modified diesel engine, turbocharger, exhaust system, pulse rectifier and cooling circuit, all in the design for non-explosive environments. The combustion engine is mechanically connected to the turbocharger, exhaust system and electric generator. The cooling circuit contains a liquid based on water, ethylene glycol or others. Generally, the upper walls and hot internal spaces of individual components are cooled, while a cooling channel is created around the hot spot through which the cooling medium flows. All components used must meet the conditions for use in M2 explosion hazard, in particular the closure of all spark-hazardous components in solid enclosures and the reduction of surface temperatures below 150°C. This is especially the case for the turbocharger and exhaust section. This is ensured by the cooling circuit.
Application category by cost
—
Owner IČO
01679791
Owner name
VISBETO, s.r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—