Integrated traction unit in explosion-proof design
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01679791%3A_____%2F24%3AN0000005" target="_blank" >RIV/01679791:_____/24:N0000005 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Integrovaná trakční jednotka v provedení pro prostředí s nebezpečím výbuchu
Original language description
Integrovaná trakční jednotka v provedení pro prostředí s nebezpečím výbuchu zahrnuje soustavu pro přenos trakčního výkonu od trakčního měniče přes trakční elektromotor až po mechanickou soustavu přenášející tažnou sílu na závěsnou pojezdovou kolejnici. Unikátnost trakční jednotky je dána zejména vysokou objemovou koncentrací výkonu v kontextu s provedením pro uvažované nebezpečné prostředí. Požadovaných vlastností bude dosaženo optimalizací konstrukce všech členů trakčního řetězce, zejména použitím synchronního motoru pro otáčky 6000 ot/min.
Czech name
Integrovaná trakční jednotka v provedení pro prostředí s nebezpečím výbuchu
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FW01010484" target="_blank" >FW01010484: Hybrid Diesel-Electric powertrain for mining suspended monorail locomotive</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
FW01010484-V2
Numerical identification
—
Technical parameters
Pohonná jednotka pro závěsnou dopravu na závěsné dráze v prostředí s nebezpečím výbuchu obsahuje dva motory, přičemž každý motor je pře převodovku mechanicky propojen s dvojicí hnacích kol. Všechna čtyři hnací kola jsou upořádána v jedné rovině, rovnoběžně s rovinou závěsné dráhy tak, že středy hnacích kol vytváří obdélník nebo čtverec. Podstata tohoto technického řešení spočívá v přenosu kroutícího momentu z motoru na dvojici hnacích kol. Prokluz jednoho hnacího kola na mokré zkorodované dráze je kompenzován druhým hnacím kolem, poháněným stejným motorem. Hnací kola jednotky tak vytvářejí spolehlivou tažnou sílu závěsné dopravy. Ve výhodném provedení je každý motor propojen dvojicí hnacích kol planetovou převodovkou - pro převod kroutícího momentu a rozvodovou převodovkou - pro dělení toku kroutícího momentu. Dále pohonná jednotka obsahuje dva přítlačné hydraulické válce a každý válec propojuje skříně obou rozvodných převodovek sloužící k přítlaku hnacích kol k závěsné dráze. Skříně rozvodových převodovek tvoří nosnou konstrukci pohonné jednotky. V provedení je vysokootáčkový synchronní elektromotor o výkonu 20 - 40kW s výhodou o výkonu 30 kW, čímž je splněna podmínka o zařazení zařízení do kategorie M2. Celá pohonná jednotka je schopna vyvinout tažnou sílu až 42kN.
Economical parameters
Tato jednotka je především důležitá pro další rozvoj závěsných diesel elektrických lokomotiv, vzhledem ke skutečnosti, že závěsné lokomotivy pouze se spalovacími motory se přestaly používat a pouze elektrické lokomotivy mají omezenou tažnou sílu a nedají se používat v prostředí s nebezpečím výbuchu. Tento výsledek by měl posloužit jako pro exportní nástroj, kdy bude možné vyrobit závěsnou lokomotivu s dostatečnou tažnou silou, pracující v prostředí s nebezpečím výbuchu.
Application category by cost
—
Owner IČO
01679791
Owner name
VISBETO, s.r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—