All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

CONTEXT OF MIGRATION AND RECOGNITION OF EDUCATION

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F21%3A%230000179" target="_blank" >RIV/02819180:_____/21:#0000179 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.pegasjournal.eu/2021_10_02_05.html" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/2021_10_02_05.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2021.10.2.5" target="_blank" >10.18355/PG.2021.10.2.5</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Souvislost migrace a uznávání vzdělání

  • Original language description

    Tento příspěvek je zaměřen na konflikty, které přináší mezinárodní migrace v návaznosti na zvýšený počet žadatelů o uznání zahraničního vzdělání v ČR (České republice). Migrace osob je ve zvýšené míře pozorována od tzv. Arabského jara 2011 dosud. Globalizace, nebo-li propojení celého světa je současný trend, který se lidé učí akceptovat. Každá země přijímající migranty určuje vlastní strategie, pravidla a přístup k migraci. „Odhaduje se, že dnes žije asi 150 milionů lidí mimo svoji mateřskou vlast“ (Šišková, 2001, s. 18). Se zvýšenou migrací a globalizací je v ČR zaznamenám zvýšený počet žadatelů o uznání vzdělání sloužícího především pro další vyšší vzdělávání. Zároveň také pro získání pracovních příležitostí, pro využití zahraničních zkušeností a v neposlední řadě hledání lepších podmínek pro život. „Za hlavní determinanty pohybů osob je možno považovat rozdílnost v bohatství jednotlivých ekonomik, životní úrovně a stability v daných společnostech“ (Šišková, 2001, s. 19) . Cílem příspěvku je seznámit se základními pojmy migrace, migrační a imigrační politiky v souvislosti s uznáváním vzdělání v ČR z cizích zemí včetně vývoje počtu žádostí o uznávání vzdělání v ČR a jestli má zvýšená migrace osob souvislost s uznáváním zahraničního vzdělání a získáváním dalšího vzdělání cizinců v ČR.

  • Czech name

    Souvislost migrace a uznávání vzdělání

  • Czech description

    Tento příspěvek je zaměřen na konflikty, které přináší mezinárodní migrace v návaznosti na zvýšený počet žadatelů o uznání zahraničního vzdělání v ČR (České republice). Migrace osob je ve zvýšené míře pozorována od tzv. Arabského jara 2011 dosud. Globalizace, nebo-li propojení celého světa je současný trend, který se lidé učí akceptovat. Každá země přijímající migranty určuje vlastní strategie, pravidla a přístup k migraci. „Odhaduje se, že dnes žije asi 150 milionů lidí mimo svoji mateřskou vlast“ (Šišková, 2001, s. 18). Se zvýšenou migrací a globalizací je v ČR zaznamenám zvýšený počet žadatelů o uznání vzdělání sloužícího především pro další vyšší vzdělávání. Zároveň také pro získání pracovních příležitostí, pro využití zahraničních zkušeností a v neposlední řadě hledání lepších podmínek pro život. „Za hlavní determinanty pohybů osob je možno považovat rozdílnost v bohatství jednotlivých ekonomik, životní úrovně a stability v daných společnostech“ (Šišková, 2001, s. 19) . Cílem příspěvku je seznámit se základními pojmy migrace, migrační a imigrační politiky v souvislosti s uznáváním vzdělání v ČR z cizích zemí včetně vývoje počtu žádostí o uznávání vzdělání v ČR a jestli má zvýšená migrace osob souvislost s uznáváním zahraničního vzdělání a získáváním dalšího vzdělání cizinců v ČR.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50300 - Education

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    2/2021

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    152-164

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database