Analysis of communication with the client as part of the adaptation process
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F22%3A%230000137" target="_blank" >RIV/02819180:_____/22:#0000137 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza komunikace s klientem jako součást adaptačního procesu pracovníka
Original language description
Vzdělávání a rozvoj pracovníků je nezbytnou součástí vedení týmu. Efektivní komunikace je základ úspěchu většiny typů spolupráce, týká se tedy i předávání informací mezi učitelem a rodiči na základních školách. Komunikovat se zákonnými zástupci mladých studentů je jednou z úloh pedagogických pracovníků, která má za cíl zvýšit jejich vzájemné porozumění a sladit tak oboustranné úsilí o vzdělávání a výchovu dětí, resp. žáků. V současné době, především vlivem teprve nedávno ukončených opatření v souvislosti s pandemií Covid-19, se mění způsoby i forma komunikace, což má vliv na její efektivitu. Podporu osobní komunikace má v obecné podobě na starosti mimo jiné Národní program obnovy zaštítěny MŠMT s podporou Evropské unie. Tento článek se však také zaměřuje na specifické nebo obecně náročnější typy situací a interakce, které vyžadují dodatečný rozvoj pedagogických pracovníků základních škol. Jednou z variant zefektivnění komunikace v těchto situacích je také přítomnost a zapojení školního psychologa či výchovného poradce, který může svou účastí u složitějších hovorů napomoci nalezení vhodné formy efektivní komunikace zmíněných protistran.*
Czech name
Analýza komunikace s klientem jako součást adaptačního procesu pracovníka
Czech description
Vzdělávání a rozvoj pracovníků je nezbytnou součástí vedení týmu. Efektivní komunikace je základ úspěchu většiny typů spolupráce, týká se tedy i předávání informací mezi učitelem a rodiči na základních školách. Komunikovat se zákonnými zástupci mladých studentů je jednou z úloh pedagogických pracovníků, která má za cíl zvýšit jejich vzájemné porozumění a sladit tak oboustranné úsilí o vzdělávání a výchovu dětí, resp. žáků. V současné době, především vlivem teprve nedávno ukončených opatření v souvislosti s pandemií Covid-19, se mění způsoby i forma komunikace, což má vliv na její efektivitu. Podporu osobní komunikace má v obecné podobě na starosti mimo jiné Národní program obnovy zaštítěny MŠMT s podporou Evropské unie. Tento článek se však také zaměřuje na specifické nebo obecně náročnější typy situací a interakce, které vyžadují dodatečný rozvoj pedagogických pracovníků základních škol. Jednou z variant zefektivnění komunikace v těchto situacích je také přítomnost a zapojení školního psychologa či výchovného poradce, který může svou účastí u složitějších hovorů napomoci nalezení vhodné formy efektivní komunikace zmíněných protistran.*
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2022
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Number of pages
15
Place of publication
Brno
Publisher/client name
ZŠ Hulín
Version
—