Sound financial management in relation to strategic work
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F23%3A%230000135" target="_blank" >RIV/02819180:_____/23:#0000135 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://mmr.gov.cz/getmedia/38b5a3e9-3623-46ef-8a90-6a411afcbdfc/8-Zdrave-financni-rizeni.pdf.aspx?ext=.pdf" target="_blank" >https://mmr.gov.cz/getmedia/38b5a3e9-3623-46ef-8a90-6a411afcbdfc/8-Zdrave-financni-rizeni.pdf.aspx?ext=.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zdravé finanční řízení ve vazbě na strategickou práci
Original language description
Text se zabývá problematikou zdravého finančního řízení ve vazbě na strategickou práci. Problematika rozpočtu veřejné strategie není v zákoně o rozpočtových pravidlech a navazujících předpisech řešena. V samotných strategiích se obvykle nazývá jako „financování“, „finanční zdroje“ a podobně, ale v podmínkách ČR v řadě strategií nejsou financování, ani finanční zdroje v dostatečné míře konkretizovány. To platí zejména pro vládní strategie, u samospráv je situace z tohoto hlediska lepší. Je třeba brát v úvahu, že rozpočet strategie musí být součástí rozpočtu instituce, která strategii zpracovala. Problémem je, že stát a jeho organizace připravují rozpočet na následující rok plus dva další roky. Samosprávy připravují rozpočet na následující rok s využitím svého rozpočtového výhledu, který se sestavuje na 2 až 5 let. Z tohoto hlediska je problémem časový faktor – veřejné strategie se obvykle schvalují na delší období, než je sestavován rozpočet nebo rozpočtový výhled. Pro strategickou práci je významné též finanční řízení klíčových projektů.
Czech name
Zdravé finanční řízení ve vazbě na strategickou práci
Czech description
Text se zabývá problematikou zdravého finančního řízení ve vazbě na strategickou práci. Problematika rozpočtu veřejné strategie není v zákoně o rozpočtových pravidlech a navazujících předpisech řešena. V samotných strategiích se obvykle nazývá jako „financování“, „finanční zdroje“ a podobně, ale v podmínkách ČR v řadě strategií nejsou financování, ani finanční zdroje v dostatečné míře konkretizovány. To platí zejména pro vládní strategie, u samospráv je situace z tohoto hlediska lepší. Je třeba brát v úvahu, že rozpočet strategie musí být součástí rozpočtu instituce, která strategii zpracovala. Problémem je, že stát a jeho organizace připravují rozpočet na následující rok plus dva další roky. Samosprávy připravují rozpočet na následující rok s využitím svého rozpočtového výhledu, který se sestavuje na 2 až 5 let. Z tohoto hlediska je problémem časový faktor – veřejné strategie se obvykle schvalují na delší období, než je sestavován rozpočet nebo rozpočtový výhled. Pro strategickou práci je významné též finanční řízení klíčových projektů.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50602 - Public administration
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
9788075385017
Number of pages
142
Publisher name
Ministerstvo pro místní rozvoj
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—