All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Sound financial management in relation to strategic work

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F23%3A%230000135" target="_blank" >RIV/02819180:_____/23:#0000135 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://mmr.gov.cz/getmedia/38b5a3e9-3623-46ef-8a90-6a411afcbdfc/8-Zdrave-financni-rizeni.pdf.aspx?ext=.pdf" target="_blank" >https://mmr.gov.cz/getmedia/38b5a3e9-3623-46ef-8a90-6a411afcbdfc/8-Zdrave-financni-rizeni.pdf.aspx?ext=.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zdravé finanční řízení ve vazbě na strategickou práci

  • Original language description

    Text se zabývá problematikou zdravého finančního řízení ve vazbě na strategickou práci. Problematika rozpočtu veřejné strategie není v zákoně o rozpočtových pravidlech a navazujících předpisech řešena. V samotných strategiích se obvykle nazývá jako „financování“, „finanční zdroje“ a podobně, ale v podmínkách ČR v řadě strategií nejsou financování, ani finanční zdroje v dostatečné míře konkretizovány. To platí zejména pro vládní strategie, u samospráv je situace z tohoto hlediska lepší. Je třeba brát v úvahu, že rozpočet strategie musí být součástí rozpočtu instituce, která strategii zpracovala. Problémem je, že stát a jeho organizace připravují rozpočet na následující rok plus dva další roky. Samosprávy připravují rozpočet na následující rok s využitím svého rozpočtového výhledu, který se sestavuje na 2 až 5 let. Z tohoto hlediska je problémem časový faktor – veřejné strategie se obvykle schvalují na delší období, než je sestavován rozpočet nebo rozpočtový výhled. Pro strategickou práci je významné též finanční řízení klíčových projektů.

  • Czech name

    Zdravé finanční řízení ve vazbě na strategickou práci

  • Czech description

    Text se zabývá problematikou zdravého finančního řízení ve vazbě na strategickou práci. Problematika rozpočtu veřejné strategie není v zákoně o rozpočtových pravidlech a navazujících předpisech řešena. V samotných strategiích se obvykle nazývá jako „financování“, „finanční zdroje“ a podobně, ale v podmínkách ČR v řadě strategií nejsou financování, ani finanční zdroje v dostatečné míře konkretizovány. To platí zejména pro vládní strategie, u samospráv je situace z tohoto hlediska lepší. Je třeba brát v úvahu, že rozpočet strategie musí být součástí rozpočtu instituce, která strategii zpracovala. Problémem je, že stát a jeho organizace připravují rozpočet na následující rok plus dva další roky. Samosprávy připravují rozpočet na následující rok s využitím svého rozpočtového výhledu, který se sestavuje na 2 až 5 let. Z tohoto hlediska je problémem časový faktor – veřejné strategie se obvykle schvalují na delší období, než je sestavován rozpočet nebo rozpočtový výhled. Pro strategickou práci je významné též finanční řízení klíčových projektů.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50602 - Public administration

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    9788075385017

  • Number of pages

    142

  • Publisher name

    Ministerstvo pro místní rozvoj

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book