Family Businesses in the Czech Republic in the context of their name
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F19%3A%230000485" target="_blank" >RIV/04274644:_____/19:#0000485 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.vsfs.cz/prilohy/konference/lk_2018_sbornik_pdf.pdf" target="_blank" >https://www.vsfs.cz/prilohy/konference/lk_2018_sbornik_pdf.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rodinné firmy v ČR v kontextu jejich názvu
Original language description
Při založení každé (rodinné) společnosti je zvažován její název, který by společnost vystihoval, přibližoval a personifikoval. S každá společnost má svůj název a u rodinné firmy je mnohdy název společnosti neodmyslitelně spjat se jménem rodiny, stejně jako rodina se spojována se svojí firmou. Motivací pro tento příspěvek, potažmo pro další výzkum, bylo identifikovat názvy rodinných firem ve vztahu k roku založení rodinné firmy a její právní formě. Výzkum byl kvalitativní, kde byly zkoumány rodinné firmy ze seznamu rodinných firem VŠFS. Bylo zjištěno, že rodinné společnosti založené po roce 1989 mají v názvu rodinné rodové jméno (75 společností) a pokračují v tradici svých předků. Z celkového počtu zkoumaných rodinných společností 3 621 má v názvu společnosti rodinné jméno 1611, což je 44,5%. Lze konstatovat, že rodinné jméno zavazuje. Tento příspěvek je psán na počátku budoucího výzkumu v rámci projektu TA ČR, který bude zaměřen na ocenění rodinných firem. Bude zkoumán název a značka rodinné firmy, které budou mít bezesporu vliv na ocenění rodinné firmy. Název rodinné firmy a značka mají zásadní význam a identifikují v případě rodinných firem rodinu samotnou.
Czech name
Rodinné firmy v ČR v kontextu jejich názvu
Czech description
Při založení každé (rodinné) společnosti je zvažován její název, který by společnost vystihoval, přibližoval a personifikoval. S každá společnost má svůj název a u rodinné firmy je mnohdy název společnosti neodmyslitelně spjat se jménem rodiny, stejně jako rodina se spojována se svojí firmou. Motivací pro tento příspěvek, potažmo pro další výzkum, bylo identifikovat názvy rodinných firem ve vztahu k roku založení rodinné firmy a její právní formě. Výzkum byl kvalitativní, kde byly zkoumány rodinné firmy ze seznamu rodinných firem VŠFS. Bylo zjištěno, že rodinné společnosti založené po roce 1989 mají v názvu rodinné rodové jméno (75 společností) a pokračují v tradici svých předků. Z celkového počtu zkoumaných rodinných společností 3 621 má v názvu společnosti rodinné jméno 1611, což je 44,5%. Lze konstatovat, že rodinné jméno zavazuje. Tento příspěvek je psán na počátku budoucího výzkumu v rámci projektu TA ČR, který bude zaměřen na ocenění rodinných firem. Bude zkoumán název a značka rodinné firmy, které budou mít bezesporu vliv na ocenění rodinné firmy. Název rodinné firmy a značka mají zásadní význam a identifikují v případě rodinných firem rodinu samotnou.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
LIDSKÝ KAPITÁL A INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ: VÝZKUM, VÝUKA, PUBLIKOVÁNÍ
ISBN
9788074081880
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
32-45
Publisher name
Vysoká škola finanční a správní, a.s.
Place of publication
VŠFS, Praha
Event location
VŠFS, Praha
Event date
Nov 23, 2018
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—