The mechanism of mechanical fastening a monitoring system in railway superstructure (CK02000078-V1)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F06613179%3A_____%2F22%3AN0000001" target="_blank" >RIV/06613179:_____/22:N0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mechanismus upevnění monitorovacího systému v železničním svršku (CK02000078-V1)
Original language description
Podstatou výsledku je mechanický systém pro upevnění senzoru na bázi FBG (Fiber Bragg Grating) na železniční kolej. Mechanismus slouží k rychlé a stabilní instalaci senzorického systému a umožňuje instalaci na různé typy kolejových systému dle nejpoužívanějších typů kolejí v ČR (49E1, U60 a 54E). Mechanismus využívá pro fixaci patu kolejnice, kdy je upevněn definovanou silou pomocí vysokopevnostních šroubů. Základním požadavkem je rychlá a jednoduchá instalace, možnost výměny senzorické části bez nutnosti stále instalace například lepením k tělu kolejnice.
Czech name
Mechanismus upevnění monitorovacího systému v železničním svršku (CK02000078-V1)
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK02000078" target="_blank" >CK02000078: Photonic system for weighing of rail vehicles in motion</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
001/01-11-2022_F
Numerical identification
—
Technical parameters
Senzorická část je vyrobena z materiálu kolejnice, její povrch je žárově vykalen. Do spodní části senzorické části jsou umístěny Braggovské mřížky (teplotně autokalibrační umístění mřížek). Senzorická část umožnuje vážení vlakových souprav do 10T/kolo. V senzorické části je dále zakomponován odolný optický kabel s kovovými a kevlarovými výztuhami, který je zakončen konektorem. Další mi částmi jsou držáky senzoru, které slouží k uchycení senzorické části k tělu kolejnice. Držáky zajištují pevné uchycení ke kolejnici a minimalizují zkrut kolejnice. Dalším parametrem držáků je možnost nastavení zdvihu senzorické části o 0-3cm z důvodu rozdílných vnitřních norem jednotlivých provozů. Hlavní význam tohoto senzoru spočívá v možnosti jednoduché detekce průjezdu kolejových vozidel, vážení a měření rychlosti. Mezi další výhody tohoto senzoru patří jeho elektromagnetická odolnost vůči EMI.
Economical parameters
Výrobní cena senzoru je závislá od počtu vyráběných kusů. Orientační cena jednoho kompletního systému včetně deformační zóny se pohybuje kolem 50 000,- Kč. Předpokládaná prodejní cena systému v různých variantách obsahující min. 2, 4 nebo 8 ks bude prodávána jako komplexní senzorický systém. Předpokládaná cena jednoho ks bude přibližně 80 000 -100 000,- Kč.
Application category by cost
—
Owner IČO
06613179, 25787012
Owner name
OptiCE Photonics s.r.o., SAFIBRA, s.r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—