Traffic light controller actively improving the level of safety
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F15546501%3A_____%2F17%3AN0000001" target="_blank" >RIV/15546501:_____/17:N0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
SSZ s aktivním zajištěním bezpečnosti
Original language description
V rámci projektu byl navržen systém aktivní bezpečnosti světelného signalizačního zařízení. Řešení je navrženo tak, aby nevyžadovalo žádné speciální technologie a plně odpovídalo stávající legislativě týkající se provozu na pozemních komunikacích. Toho je dosaženo využitím běžných výstražných technologií, jejichž aktivace je závislá na vyhodnocení způsobu přibližování jednotlivých vozidel. Řešení se zaměřuje na situace, které mohou potenciálně vést k dopravní nehodě. Ve stručnosti jde o následující situace a jimi vyvolané reakce řadiče SSZ: * Potenciální rozdílná reakce na ukončení signálu „Volno“ řidiči dvou za sebou jedoucích vozidel – prodloužení signálu „Volno“ tak, aby první vozidlo neohrozilo prudkým brzděním vozidlo bezprostředně následující. * Výskyt vozidla v dilema zóně – prodloužení signálu „Pozor!“ – žlutá a odsunutí mezičasů najíždějících kolizních signálních skupin adekvátním způsobem, aby nedošlo k jejich vzájemnému ohrožení. * Nepozornost řidiče blížícího se ke křižovatce během signálu „Stůj!“ – aktivace dodatečného výstražného osvětlení, např. podél stopčáry, která upoutá pozornost řidiče. * Řidič vozidla, který vědomě nerespektuje signál „Stůj!“ – aktivace výstražné sirény v oblasti ramene, ze kterého takové vozidlo vjíždí do křižovatky
Czech name
SSZ s aktivním zajištěním bezpečnosti
Czech description
V rámci projektu byl navržen systém aktivní bezpečnosti světelného signalizačního zařízení. Řešení je navrženo tak, aby nevyžadovalo žádné speciální technologie a plně odpovídalo stávající legislativě týkající se provozu na pozemních komunikacích. Toho je dosaženo využitím běžných výstražných technologií, jejichž aktivace je závislá na vyhodnocení způsobu přibližování jednotlivých vozidel. Řešení se zaměřuje na situace, které mohou potenciálně vést k dopravní nehodě. Ve stručnosti jde o následující situace a jimi vyvolané reakce řadiče SSZ: * Potenciální rozdílná reakce na ukončení signálu „Volno“ řidiči dvou za sebou jedoucích vozidel – prodloužení signálu „Volno“ tak, aby první vozidlo neohrozilo prudkým brzděním vozidlo bezprostředně následující. * Výskyt vozidla v dilema zóně – prodloužení signálu „Pozor!“ – žlutá a odsunutí mezičasů najíždějících kolizních signálních skupin adekvátním způsobem, aby nedošlo k jejich vzájemnému ohrožení. * Nepozornost řidiče blížícího se ke křižovatce během signálu „Stůj!“ – aktivace dodatečného výstražného osvětlení, např. podél stopčáry, která upoutá pozornost řidiče. * Řidič vozidla, který vědomě nerespektuje signál „Stůj!“ – aktivace výstražné sirény v oblasti ramene, ze kterého takové vozidlo vjíždí do křižovatky
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
—
OECD FORD branch
20205 - Automation and control systems
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04031141" target="_blank" >TA04031141: Innovative dynamic method of traffic lights control based on a new generation detection technology for continuous monitoring of movement, speed and trajectory of approaching vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
30615
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
Patriot, spol. s r.o.
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence