FE-model of riveting and subsequent loading of a riveted joint
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F16361733%3A_____%2F09%3A%230000011" target="_blank" >RIV/16361733:_____/09:#0000011 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
MKP model zanýtování a následného zatížení nýtového spoje
Original language description
Cílem simulace nýtového spoje bylo vytvořit dostatečně přesný model chování nýtového spoje, zejména z hlediska jeho nelineárního chování, kdy při určité hodnotě přenášeného zatížení dochází ke změně tuhosti nýtového spoje. Dalším cílem bylo získat soubordat pro další zpracování z hlediska životnosti, kdy bylo sledováno napětí a přetvoření na plechu v okolí nýtu pro různé hladiny zatížení. Dalším využitím výsledků této MKP simulace je pak definice tuhosti nýtu pro náhrady nýtových spojů ve složitých MKPmodelech používaných v letectví. Nýtový spoj tudíž musel být dostatečně přesně promodelován, navíc z hlediska napjatosti kolem nýtu bylo důležité zahrnout do simulace i samotné vytvoření nýtového spoje, vytvoření závěrné hlavy a rozpěchování dříku v otvoru pro nýt.
Czech name
MKP model zanýtování a následného zatížení nýtového spoje
Czech description
Cílem simulace nýtového spoje bylo vytvořit dostatečně přesný model chování nýtového spoje, zejména z hlediska jeho nelineárního chování, kdy při určité hodnotě přenášeného zatížení dochází ke změně tuhosti nýtového spoje. Dalším cílem bylo získat soubordat pro další zpracování z hlediska životnosti, kdy bylo sledováno napětí a přetvoření na plechu v okolí nýtu pro různé hladiny zatížení. Dalším využitím výsledků této MKP simulace je pak definice tuhosti nýtu pro náhrady nýtových spojů ve složitých MKPmodelech používaných v letectví. Nýtový spoj tudíž musel být dostatečně přesně promodelován, navíc z hlediska napjatosti kolem nýtu bylo důležité zahrnout do simulace i samotné vytvoření nýtového spoje, vytvoření závěrné hlavy a rozpěchování dříku v otvoru pro nýt.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/OE08006" target="_blank" >OE08006: Improving the Fatigue Performance of Riveted Joints in Airframes</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z konference MKP2009 - Výpočty konstrukcí metodou konečných prvků 2009
ISBN
978-80-214-3996-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
75-86
Publisher name
Vysoké učení technické v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Aula rektorátu VUT v Brně, Brno
Event date
Jan 1, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—