Implementation of Li-ion battery inferential sensor algorithm in ECU
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F18627757%3A_____%2F17%3AN0000006" target="_blank" >RIV/18627757:_____/17:N0000006 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Implementace algoritmu inferenčního senzoru stavu baterie v ECU
Original language description
Výsledek tvoří algoritmy a inženýrské nástroje, které v několika systematických krocích umožní pro danou li-ion baterii vytvořit monitorovací software pro elektronické řídicí jednotky (ECU), které jsou běžné v automobilovém průmyslu
Czech name
Implementace algoritmu inferenčního senzoru stavu baterie v ECU
Czech description
Výsledek tvoří algoritmy a inženýrské nástroje, které v několika systematických krocích umožní pro danou li-ion baterii vytvořit monitorovací software pro elektronické řídicí jednotky (ECU), které jsou běžné v automobilovém průmyslu
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
20205 - Automation and control systems
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04021244" target="_blank" >TA04021244: Dynamic Lithium-ion battery management for hybrid electric vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
TA04021244-2017V005
Technical parameters
Vyvinutý software podporuje různé hardwarové platformy a produkuje kód, který splňuje softwarové standardy automobilového průmyslu, například AUTOSAR nebo ASAP2, a který je certifikovaný podle standardů jako například ISO 26262. Kód má standardní interface, dokumentaci a je automaticky ověřený jako bezpečný pro prostředí reálného času. Výstupem nástrojů proto není kód v jazyce C, ale funkční schéma v prostředí Simulink. Toto schéma je možné přeložit nástrojem Simulink Embedded Coder a získat kód, u kterého je zaručeno, že splňuje standardy a certifikace obvyklé v automobilovém průmyslu. Výsledný software má tři části: 1) Simulinková knihovna komponent pro semi-empirické modelování bateriových článků 2) Inženýrské nástroje pro kalibraci modelu z experimentální dat na úrovni jednotlivých komponent nebo sub-systémů z nich složených 3) Algoritmy inferenčního senzoru ve formě Simulinkových funkčních bloků implementované pomocí tzv. System Objects Po odštěpení firmy Garrett Motion od mateřské firmy Honeywell bylo řešění předáno firmě Garratt Motion. Konkrétní smlouva pro tento výsledek není dostupná, předání IP proběhlo v rámci právních pravidel procesu "spin-off". Hlavní příjemce Honeywell spol. s r.o. má nadále právo toto IP využívat.
Economical parameters
Výsledek byl pilotně otestovaný firmou Garrett Motion v projektu pro firmu SAIC (Čína). Jeho komerční výužití se připravuje, ekonomické parametry zatím nejsou dostupné.
Owner IČO
18627757
Owner name
Honeywell spol. s r.o., Garrett Motion Czech Republic (společné vlastnictví)