All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The prototypes of seven types of cabin doors, cargo ramp, and rear fuselage of the KC-390 aircraft

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24194204%3A_____%2F15%3AN0000003" target="_blank" >RIV/24194204:_____/15:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prototypy sedmi typů kabinových dveří, nákladové rampy a zadní části trupu letounu KC-390

  • Original language description

    Výsledkem jsou komponenty, kabinové dveře, nákladové rampy a zadní části trupu pro dva létající prototypy, pro pozemní statické, únavové zkoušky a zkoušky odolnosti. Posádkové a výsadkové dveře jsou nýtované skořepinové konstrukce s použitím kompozitových dílů jako jsou schody, nebo aerodynamické fairingy na vnější straně výsadkových dveří. Nouzové a servisní dveře jsou unikátně vyrobené z jednoho kusu frézované hliníkové slitiny. Všechny dveře jsou vybaveny unikátním mechanismem zamykání. Nákladová rampa se skládá z nýtované struktury z hliníkových slitin, ocelových kování a mechanismu zamykání s unikátní kinematikou pohybu háků. Zadní část trupu se skládá z nýtované konstrukce obráběných přepážek a nanýtovaných potahových panelů s podélníky. Na horní části trupu je dosedací plocha 3 x 1m, pro přišroubování kýlu. Celá plocha je při konečné montáži v přípravku přefrézována pro zaručení požadované rovinnosti a je do ni vyvrtáno 40 otvorů, podle etalonové šablony, pro přišroubování kýlu. V zadní části trupu jsou instalovány panty pro nákladové dveře, které navazují na nákladovou rampu. Hmotnosti jednotlivých dveří se pohybují okolo 7kg u servisních dveří, 50kg u výsadkových a 35kg u pasažérských dveří. Hmotnost celé rampy je okolo 700kg a zadní části trupu je lehce přes 900kg.

  • Czech name

    Prototypy sedmi typů kabinových dveří, nákladové rampy a zadní části trupu letounu KC-390

  • Czech description

    Výsledkem jsou komponenty, kabinové dveře, nákladové rampy a zadní části trupu pro dva létající prototypy, pro pozemní statické, únavové zkoušky a zkoušky odolnosti. Posádkové a výsadkové dveře jsou nýtované skořepinové konstrukce s použitím kompozitových dílů jako jsou schody, nebo aerodynamické fairingy na vnější straně výsadkových dveří. Nouzové a servisní dveře jsou unikátně vyrobené z jednoho kusu frézované hliníkové slitiny. Všechny dveře jsou vybaveny unikátním mechanismem zamykání. Nákladová rampa se skládá z nýtované struktury z hliníkových slitin, ocelových kování a mechanismu zamykání s unikátní kinematikou pohybu háků. Zadní část trupu se skládá z nýtované konstrukce obráběných přepážek a nanýtovaných potahových panelů s podélníky. Na horní části trupu je dosedací plocha 3 x 1m, pro přišroubování kýlu. Celá plocha je při konečné montáži v přípravku přefrézována pro zaručení požadované rovinnosti a je do ni vyvrtáno 40 otvorů, podle etalonové šablony, pro přišroubování kýlu. V zadní části trupu jsou instalovány panty pro nákladové dveře, které navazují na nákladovou rampu. Hmotnosti jednotlivých dveří se pohybují okolo 7kg u servisních dveří, 50kg u výsadkových a 35kg u pasažérských dveří. Hmotnost celé rampy je okolo 700kg a zadní části trupu je lehce přes 900kg.

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FR-TI4%2F601" target="_blank" >FR-TI4/601: Cabin Doors, Cargo Ramp, and Rear Fuselage for the KC-390 Aircraft</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    KC-390

  • Numerical identification

    Kabinové dveře (sedm typů): 390-45300-401, 390-46100-401, 390-46100-402, 390-45900-403, 390-47950-403, 390-45750-405, 390-47850-403; nákladová rampa: 390-46650-401; zadní část trupu: 390-40000-401

  • Technical parameters

    Výsledkem projektu je ukončený vývoj a výroba sestav sedmi typů kabinových dveří, nákladové rampy a zadní části trupu jako součást letounu KC-390. Složitost a inovativnost vývojového úkolu spočívá v tom, že kabinové dveře, nákladová rampa a zadní část trupu určuje aerodynamickou hladkost trupu, těsnost přetlakování nezbytného pro život posádky a pasažérů a současně zajišťuje plnění účelů taktického transportního letounu – nástup posádky, nakládání osob a materiálu a jeho případné vysazování za letu. Všechny celky musí být co nejlehčí, aby letadlo mělo co nejmenší spotřebu, mělo velký dolet, uneslo velký náklad a snížila se produkce škodlivin. Musí odolávat prašnému prostředí, vysokým teplotám na zemi (až +52°C), a nebo nízkým teplotám za letu ve velké výšce (až -65°C). Dosažení maximální tuhosti a pevnosti bylo možno díky použití nejmodernějších metod a nástrojů CAD/CAM.

  • Economical parameters

    Získání schopnosti, které umožnily zachovat a rozvinout vývojové schopnosti českého leteckého průmyslu v oblasti velkých dopravních letadel konkrétně ve vývoji a výrobě pevné náběžné hrany a velkých letadlových celků (zadní části trupu, dveří a nákladové rampy). V období následujících cca 15 let se předpokládá, že bude vyrobeno celkem 120 až 150 velkých dopravních letadel. AVA pak jako dodavatel těchto náběžných hran vytvoří exportní tržby 9 mld. Kč, které zajistí 60 nových pracovních míst pro vysoce kvalifikované pracovníky. Technické znalosti a zkušenosti z realizovaného projektu pak následně pomůžou při získání dalšího projektu obdobného charakteru, jehož realizaci předpokládáme v horizontu 3-5 let.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    24194204

  • Owner name

    AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page