oxygen system prototype
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24194204%3A_____%2F19%3AN0000015" target="_blank" >RIV/24194204:_____/19:N0000015 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
prototyp kyslíkového systému
Original language description
Kyslíková zabezpečuje pilotovi letounu: dodávku dýchací směsi pro pobyt v přetlakové kabině ve všech výškách letu až do výšky praktického dostupu proti účinkům výškové hypoxie, dodávku kyslíku v případě katapultáže pro sestup do bezpečné výšky (pod 4 000 m; 13 000 ft), ochranu pilota proti vnějšímu znečištění (chemické kontaminaci, kouři ap.).
Czech name
prototyp kyslíkového systému
Czech description
Kyslíková zabezpečuje pilotovi letounu: dodávku dýchací směsi pro pobyt v přetlakové kabině ve všech výškách letu až do výšky praktického dostupu proti účinkům výškové hypoxie, dodávku kyslíku v případě katapultáže pro sestup do bezpečné výšky (pod 4 000 m; 13 000 ft), ochranu pilota proti vnějšímu znečištění (chemické kontaminaci, kouři ap.).
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20304 - Aerospace engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG15_018%2F0004858" target="_blank" >EG15_018/0004858: Advanced Systems for L-39NG Next Generation Aircraft</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
prototyp L-39NG výrobního čísla 16 7001
Numerical identification
—
Technical parameters
Kyslíkový systém: a) Pro dodávku dýchací směsi pro piloty je letoun vybaven kyslíkovým systémem OBOGS (On Board Oxygen Generating System – systém generace kyslíku na palubě letounu), který generuje kyslík, respektive dýchací směs obohacenou kyslíkem ze vzduchu odebíraného z kompresoru motoru (odběr je společný se systémem klimatizace). Generace této směsi probíhá v koncentrátoru kyslíku, umístěném pod podlahou kabiny mezi 18. a 21. přepážkou vlevo. Při normální funkci systém OBOGS zajišťuje dodávku dýchací směsi pilotům v celé letové obálce. b) Koncentrace kyslíku v dýchací směsi je řízena automaticky řídící jednotkou kyslíkového koncentrátoru podle výšky letu. Dýchací směs prochází přes S/A konektor (slouží k automatickému odpojení sedadla od systému na letadle v případě katapultáže sedačky) a kyslíkový regulátor do kyslíkové masky pilota. S/A konektor a kyslíkový regulátor jsou namontovany na levé straně vystřelovacího sedadla. c) Soustava obsahuje nouzový zdroj kyslíku pro případ poruchy hlavního systému nebo pro případ katapultáže sedačky. Nouzový zdroj dodává čistý kyslík (100% koncentrace) do pilotní masky, nepřetržitě, po dobu minimálně 10 min. Je namontován v každém vystřelovacím sedadle. Může být aktivován pilotem za letu nebo automaticky během katapultáže.
Economical parameters
Přínosy projektu: - zvýšení konkurenceschopnosti ČR na mezinárodních trzích - zvýšení konkurenceschopnosti AVA - zajištění udržitelnosti leteckého průmyslu v ČR
Application category by cost
—
Owner IČO
24194204
Owner name
AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
—