On the possibilities and limitations of registering word-formation relations in a lexical database
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25347659%3A_____%2F25%3AN0000001" target="_blank" >RIV/25347659:_____/25:N0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2025/07/Didakticke_studie_1_2025_FINAL.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2025/07/Didakticke_studie_1_2025_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K možnostem a mezím registrace slovotvorných vztahů v lexikální databázi
Original language description
Článek informuje o projektu, jehož cílem je registrovat a graficky prezentovat slovotvorné vztahy v lexikální databázi, která stojí na pozadí Internetového slovníku současné češtiny. Slovotvorné vztahy byly zpracovány zčásti automatizovaně, zčásti manuálně a pro vnější uživatele slovníku jsou zobrazeny v přehledném diagramu.
Czech name
K možnostem a mezím registrace slovotvorných vztahů v lexikální databázi
Czech description
—
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60203 - Linguistics
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL05000546" target="_blank" >TL05000546: Using a multimedia monolingual dictionary for modern teaching of Czech</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2025
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Volume of the periodical
17
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
103–107
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—