All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Water lift support column

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25587854%3A_____%2F20%3AN0000008" target="_blank" >RIV/25587854:_____/20:N0000008 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/68407700:21230/23:00370479 RIV/68407700:21720/23:00370479

  • Result on the web

    <a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PVZ/37568&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PVZ/37568&plang=CS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nosný sloup vodního vleku

  • Original language description

    Vzhledem ke konstrukci podpěry a specifickému zatěžování během provozu mobilního vleku, dochází k nerovnoměrnému průběhu sil v konstrukci. Při uvážení konstantního průřezu v celé příhradové konstrukci podpěr, jsou některé části sloupu i výložníku zbytečně předimenzované a některé naopak na hraně únosnosti. Tento systém se jeví jako neekonomický a neefektivní. Design nově navrhnuté podpěry používá rozdílný průřez prostorové příhradové konstrukce sloupu i horizontální části podpěry, která poskytuje vyšší únosnost ve více namáhaných částech, jako je oblast propojení sloupu podpěry a horizontální části. Design navrhnuté podpěry používá rozdílný průřez prostorové příhradové konstrukce sloupu i horizontální části podpěry, která poskytuje vyšší únosnost ve více namáhaných částech, jako je oblast propojení sloupu podpěry a horizontální části. Tento design je méně pracný na výrobu a používá méně ocelových prutů (svislic), což tvoří tento sloup lehčím a ekonomičtějším řešením stejně tak ekologičtějším, protože je použito méně materiálu. U paty sloupu je možné použít menší průměr ocelových prutů při použití standardní výšky podpěry 10 metrů. Takto navrženou konstrukci je možné použít až do hloubky 7 metrů. Navržený design podpěry si zachovává veškeré požadované výhody klasického (původního) řešení jako je modularita a možnost přizpůsobení délky sloupu dle individuálních parametrů prostředí. Nově navržený design navíc předpokládá patu sloupu složenou ze dvou částí. Jedna část je tvořena trnem, který dále přenáší zatížení do podloží a druhá část paty je tvořena zámkem trnu, který je spojen s konstrukcí. Toto speciální uložení, které eliminuje excentrické zatížení zajišťuje maximální únosnost konstrukce v případě, že dojde ke natočení podpěry, změnu úhlu podpěry, případně změny jiných geometrických parametrů. Tento unikátní design výrazně zvyšuje bezpečnost, a to i v případech, kdyby se s podpěrou zacházelo neodborně. Vzhledem ke konstrukci podpěry a specifického zatěžování během provozu mobilního vleku, dochází k nekonstantnímu průběhu sil v konstrukci. Při uvážení konstantního průřezu v celé příhradové konstrukci podpěr, jsou některé části sloupu i výložníku zbytečně předimenzované a některé naopak na hraně únosnosti. Tento systém se jeví jako neekonomický a neefektivní. Design nově navrhnuté podpěry používá rozdílný průřez prostorové příhradové konstrukce sloupu i horizontální části podpěry, která poskytuje vyšší únosnost ve více namáhaných částech, jako je oblast propojení sloupu podpěry a horizontální části.

  • Czech name

    Nosný sloup vodního vleku

  • Czech description

    Vzhledem ke konstrukci podpěry a specifickému zatěžování během provozu mobilního vleku, dochází k nerovnoměrnému průběhu sil v konstrukci. Při uvážení konstantního průřezu v celé příhradové konstrukci podpěr, jsou některé části sloupu i výložníku zbytečně předimenzované a některé naopak na hraně únosnosti. Tento systém se jeví jako neekonomický a neefektivní. Design nově navrhnuté podpěry používá rozdílný průřez prostorové příhradové konstrukce sloupu i horizontální části podpěry, která poskytuje vyšší únosnost ve více namáhaných částech, jako je oblast propojení sloupu podpěry a horizontální části. Design navrhnuté podpěry používá rozdílný průřez prostorové příhradové konstrukce sloupu i horizontální části podpěry, která poskytuje vyšší únosnost ve více namáhaných částech, jako je oblast propojení sloupu podpěry a horizontální části. Tento design je méně pracný na výrobu a používá méně ocelových prutů (svislic), což tvoří tento sloup lehčím a ekonomičtějším řešením stejně tak ekologičtějším, protože je použito méně materiálu. U paty sloupu je možné použít menší průměr ocelových prutů při použití standardní výšky podpěry 10 metrů. Takto navrženou konstrukci je možné použít až do hloubky 7 metrů. Navržený design podpěry si zachovává veškeré požadované výhody klasického (původního) řešení jako je modularita a možnost přizpůsobení délky sloupu dle individuálních parametrů prostředí. Nově navržený design navíc předpokládá patu sloupu složenou ze dvou částí. Jedna část je tvořena trnem, který dále přenáší zatížení do podloží a druhá část paty je tvořena zámkem trnu, který je spojen s konstrukcí. Toto speciální uložení, které eliminuje excentrické zatížení zajišťuje maximální únosnost konstrukce v případě, že dojde ke natočení podpěry, změnu úhlu podpěry, případně změny jiných geometrických parametrů. Tento unikátní design výrazně zvyšuje bezpečnost, a to i v případech, kdyby se s podpěrou zacházelo neodborně. Vzhledem ke konstrukci podpěry a specifického zatěžování během provozu mobilního vleku, dochází k nekonstantnímu průběhu sil v konstrukci. Při uvážení konstantního průřezu v celé příhradové konstrukci podpěr, jsou některé části sloupu i výložníku zbytečně předimenzované a některé naopak na hraně únosnosti. Tento systém se jeví jako neekonomický a neefektivní. Design nově navrhnuté podpěry používá rozdílný průřez prostorové příhradové konstrukce sloupu i horizontální části podpěry, která poskytuje vyšší únosnost ve více namáhaných částech, jako je oblast propojení sloupu podpěry a horizontální části.

Classification

  • Type

    F<sub>prum</sub> - Industrial design

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Patent/design ID

    37568

  • Publisher

    CZ001 -

  • Publisher name

    Industrial Property Office

  • Place of publication

    Prague

  • Publication country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Date of acceptance

  • Owner name

    HRADECKÝ PÍSEK a.s.

  • Method of use

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence