All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

DIDACTIC MODELS OF ACTIVATION LEARNING IN PEDAGOGY AND ANDRAGOGY

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25739018%3A_____%2F19%3AN0000007" target="_blank" >RIV/25739018:_____/19:N0000007 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Didaktické modely aktivizace učících se v pedagogice a andragogice

  • Original language description

    Příspěvek vychází z kontextu historie pedagogické vědy. V dějinách didaktiky registrujeme již v 18. a 19. století kritické hlasy o její spekulativnosti, normativnosti a nedostatku empirické základny poznání. Tyto názory jsou v textu dokumentovány na příkladu německých pedagogů Trappa, Zillera, Rheina a dalších. Počátky posilování empirického charakteru didaktiky registrujeme v první polovině 20. století. Postupně se rozvíjí tzv. procesní didaktika, která je v textu dokumentována díly Petersena, Klimberga, Krugera a dalších. Na tuto základnu navazovala tzv. kybernetická didaktika zosobněná názory Felixe von Cubeho. Tento koncept vykazuje určitou kompatibilitu s vývojem andragogického pojetí vyučování a učení. Příspěvek rekapituluje vybrané modely učení dospělého v podání M. S. Knowlese, P. Jarvise, D. Pratta a D. Girrosona doplněna o hypotetický model učení dospělého v podmínkách elektronizace a digitalizace výuky.

  • Czech name

    Didaktické modely aktivizace učících se v pedagogice a andragogice

  • Czech description

    Příspěvek vychází z kontextu historie pedagogické vědy. V dějinách didaktiky registrujeme již v 18. a 19. století kritické hlasy o její spekulativnosti, normativnosti a nedostatku empirické základny poznání. Tyto názory jsou v textu dokumentovány na příkladu německých pedagogů Trappa, Zillera, Rheina a dalších. Počátky posilování empirického charakteru didaktiky registrujeme v první polovině 20. století. Postupně se rozvíjí tzv. procesní didaktika, která je v textu dokumentována díly Petersena, Klimberga, Krugera a dalších. Na tuto základnu navazovala tzv. kybernetická didaktika zosobněná názory Felixe von Cubeho. Tento koncept vykazuje určitou kompatibilitu s vývojem andragogického pojetí vyučování a učení. Příspěvek rekapituluje vybrané modely učení dospělého v podání M. S. Knowlese, P. Jarvise, D. Pratta a D. Girrosona doplněna o hypotetický model učení dospělého v podmínkách elektronizace a digitalizace výuky.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Docilita v andragogickej teórii a praxi

  • ISBN

    978-80-557-1618-3

  • Number of pages of the result

    12

  • Pages from-to

    32-44

  • Number of pages of the book

    120

  • Publisher name

    Belianum

  • Place of publication

    Bánská Bystrica

  • UT code for WoS chapter