SKILLS, EDUCATION AND HUMAN CAPITAL IN THE CZECH REPUBLIC IN THE VIEW OF OECD-PIAAC SURVEY
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F15%3A%230000187" target="_blank" >RIV/25751417:_____/15:#0000187 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/26138077:_____/15:#0000817
Result on the web
<a href="https://www.vse.cz/polek/996" target="_blank" >https://www.vse.cz/polek/996</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kompetence, vzdělání a lidský kapitál v České republice ve světle dat OECD-PIAAC
Original language description
Šetření PIAAC z let 2011/12 je analyzováno z hlediska formování dovedností (čtenářská gramotnost, matematická gramotnost a informační technologie) rodinným zázemím, genderem a věkem a z hlediska vztahů mezi úrovněmi dovedností a vzděláním dospělé populace v České republice. Vliv rodinného zázemí vrůstal a šance mužů a žen získat vyšší vzdělání byly v minulosti opačné: v současné době mají ženy dvakrát větší šanci získat sekundární vzdělání než muži a třikrát větší šanci přejít do terciárního vzdělávání.Dovednosti jsou formované jak vzděláváním, tak sociálním původem, které je ovlivňují spíše nepřímo. Z hlediska věku dovednosti rostou do věku přibližně 32 let a poté pomalu ?vyprchávají?, a to jen s malými rozdíly z hlediska genderu a typu kompetencí. Důležitost dovedností a jejich empirická analýza je zasazena do kontextu výzkumu politické ekonomie, která zdůrazňuje jejich důležitost pro kariéru jednotlivce a konkurenceschopnost národní ekonomie.
Czech name
Kompetence, vzdělání a lidský kapitál v České republice ve světle dat OECD-PIAAC
Czech description
Šetření PIAAC z let 2011/12 je analyzováno z hlediska formování dovedností (čtenářská gramotnost, matematická gramotnost a informační technologie) rodinným zázemím, genderem a věkem a z hlediska vztahů mezi úrovněmi dovedností a vzděláním dospělé populace v České republice. Vliv rodinného zázemí vrůstal a šance mužů a žen získat vyšší vzdělání byly v minulosti opačné: v současné době mají ženy dvakrát větší šanci získat sekundární vzdělání než muži a třikrát větší šanci přejít do terciárního vzdělávání.Dovednosti jsou formované jak vzděláváním, tak sociálním původem, které je ovlivňují spíše nepřímo. Z hlediska věku dovednosti rostou do věku přibližně 32 let a poté pomalu ?vyprchávají?, a to jen s malými rozdíly z hlediska genderu a typu kompetencí. Důležitost dovedností a jejich empirická analýza je zasazena do kontextu výzkumu politické ekonomie, která zdůrazňuje jejich důležitost pro kariéru jednotlivce a konkurenceschopnost národní ekonomie.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: The relationships between skills, schooling and labor market outcomes: A longitudinal study</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Politická ekonomie
ISSN
0032-3233
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2015
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
185-203
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—