All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

SKILLS, EDUCATION AND HUMAN CAPITAL IN THE CZECH REPUBLIC IN THE VIEW OF OECD-PIAAC SURVEY

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F15%3A%230000187" target="_blank" >RIV/25751417:_____/15:#0000187 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/26138077:_____/15:#0000817

  • Result on the web

    <a href="https://www.vse.cz/polek/996" target="_blank" >https://www.vse.cz/polek/996</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kompetence, vzdělání a lidský kapitál v České republice ve světle dat OECD-PIAAC

  • Original language description

    Šetření PIAAC z let 2011/12 je analyzováno z hlediska formování dovedností (čtenářská gramotnost, matematická gramotnost a informační technologie) rodinným zázemím, genderem a věkem a z hlediska vztahů mezi úrovněmi dovedností a vzděláním dospělé populace v České republice. Vliv rodinného zázemí vrůstal a šance mužů a žen získat vyšší vzdělání byly v minulosti opačné: v současné době mají ženy dvakrát větší šanci získat sekundární vzdělání než muži a třikrát větší šanci přejít do terciárního vzdělávání.Dovednosti jsou formované jak vzděláváním, tak sociálním původem, které je ovlivňují spíše nepřímo. Z hlediska věku dovednosti rostou do věku přibližně 32 let a poté pomalu ?vyprchávají?, a to jen s malými rozdíly z hlediska genderu a typu kompetencí. Důležitost dovedností a jejich empirická analýza je zasazena do kontextu výzkumu politické ekonomie, která zdůrazňuje jejich důležitost pro kariéru jednotlivce a konkurenceschopnost národní ekonomie.

  • Czech name

    Kompetence, vzdělání a lidský kapitál v České republice ve světle dat OECD-PIAAC

  • Czech description

    Šetření PIAAC z let 2011/12 je analyzováno z hlediska formování dovedností (čtenářská gramotnost, matematická gramotnost a informační technologie) rodinným zázemím, genderem a věkem a z hlediska vztahů mezi úrovněmi dovedností a vzděláním dospělé populace v České republice. Vliv rodinného zázemí vrůstal a šance mužů a žen získat vyšší vzdělání byly v minulosti opačné: v současné době mají ženy dvakrát větší šanci získat sekundární vzdělání než muži a třikrát větší šanci přejít do terciárního vzdělávání.Dovednosti jsou formované jak vzděláváním, tak sociálním původem, které je ovlivňují spíše nepřímo. Z hlediska věku dovednosti rostou do věku přibližně 32 let a poté pomalu ?vyprchávají?, a to jen s malými rozdíly z hlediska genderu a typu kompetencí. Důležitost dovedností a jejich empirická analýza je zasazena do kontextu výzkumu politické ekonomie, která zdůrazňuje jejich důležitost pro kariéru jednotlivce a konkurenceschopnost národní ekonomie.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: The relationships between skills, schooling and labor market outcomes: A longitudinal study</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Politická ekonomie

  • ISSN

    0032-3233

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2015

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    185-203

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database