All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Returns to Tertiary Education in Skills and Wages: A Cross Country Comparison

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F17%3AN0000001" target="_blank" >RIV/25751417:_____/17:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.sav.sk/journals/uploads/03060900Anyzova%20-%20zalomena%20OK.pdf" target="_blank" >http://www.sav.sk/journals/uploads/03060900Anyzova%20-%20zalomena%20OK.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Návratnost terciárního vzdělávání v růstu kompetencí a platu: mezinárodní srovnání

  • Original language description

    Článek má dva hlavní cíle. Za prvé mapuje vliv vyššího vzdělání na formování numerických a čtenářských komptencí a za druhé porovnává finanční návratnost do terciárního bakalářského a magisterského vzdělání a kognitivní dovednosti získané na těchto úrovních vzdělání v 17 zemích, které se zúčastnily mezinárodního výzkumu dovedností dospělých PIAAC (2011 - 2012). Zvláštní důraz je kladen na zhodnocení návratnosti různých oborů studia. Pro účely mezinárodního srovnání je aplikováno strukturní modelování. Výsledky potvrzují, že při kontrole věku a pohlaví je příspěvek vysokoškolského diplomu ke čtenářským a numerickým dovednostem větší v zemích s větším inovačním potenciálem (např. ve Finsku nebo Japonsku) než v zemích s menším inovačním potenciálem (např. v Rusku nebo na Slovensku). Podle očekávání vykazují země s vysokým inovačním potenciálem nižší návratnost bakalářského (9-20 % nárůstu mzdy) i magisterského diplomu (20-35 %) za jinak stejných podmínek. Oproti tomu v zemích s nižším inovačním potenciálem se za stejných podmínek návratnost bakalářského diplomu pohybuje mezi 25 a 40 nárůstu mzdy a magisterského diplomu mezi 30 a 50 %. Vliv kognitivních dovedností napříč evropskými zeměmi je velmi podobný a činí zhruba 10 % (při kontrole vzdělání), přičemž numerické dovednosti ovlivňují nárůst mzdy mírně více než čtenářské. Dalším významným zjištěním je, že v zemích s nižším inovačním potenciálem je při kontrole naměřených dovedností návratnost humanitních a sociálněvědních oborů často vyšší než technických, narozdíl od zemí s větším inovačním potenciálem.

  • Czech name

    Návratnost terciárního vzdělávání v růstu kompetencí a platu: mezinárodní srovnání

  • Czech description

    Článek má dva hlavní cíle. Za prvé mapuje vliv vyššího vzdělání na formování numerických a čtenářských komptencí a za druhé porovnává finanční návratnost do terciárního bakalářského a magisterského vzdělání a kognitivní dovednosti získané na těchto úrovních vzdělání v 17 zemích, které se zúčastnily mezinárodního výzkumu dovedností dospělých PIAAC (2011 - 2012). Zvláštní důraz je kladen na zhodnocení návratnosti různých oborů studia. Pro účely mezinárodního srovnání je aplikováno strukturní modelování. Výsledky potvrzují, že při kontrole věku a pohlaví je příspěvek vysokoškolského diplomu ke čtenářským a numerickým dovednostem větší v zemích s větším inovačním potenciálem (např. ve Finsku nebo Japonsku) než v zemích s menším inovačním potenciálem (např. v Rusku nebo na Slovensku). Podle očekávání vykazují země s vysokým inovačním potenciálem nižší návratnost bakalářského (9-20 % nárůstu mzdy) i magisterského diplomu (20-35 %) za jinak stejných podmínek. Oproti tomu v zemích s nižším inovačním potenciálem se za stejných podmínek návratnost bakalářského diplomu pohybuje mezi 25 a 40 nárůstu mzdy a magisterského diplomu mezi 30 a 50 %. Vliv kognitivních dovedností napříč evropskými zeměmi je velmi podobný a činí zhruba 10 % (při kontrole vzdělání), přičemž numerické dovednosti ovlivňují nárůst mzdy mírně více než čtenářské. Dalším významným zjištěním je, že v zemích s nižším inovačním potenciálem je při kontrole naměřených dovedností návratnost humanitních a sociálněvědních oborů často vyšší než technických, narozdíl od zemí s větším inovačním potenciálem.

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50401 - Sociology

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: The relationships between skills, schooling and labor market outcomes: A longitudinal study</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociológia

  • ISSN

    0049-1225

  • e-ISSN

    1336-8613

  • Volume of the periodical

    49

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    32

  • Pages from-to

    5-36

  • UT code for WoS article

    000396204200001

  • EID of the result in the Scopus database