Technology of renovation of corrosion protective coating system for national technical heritage – chain bridge at Podolsko built in 1848
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25794787%3A_____%2F21%3AN0000006" target="_blank" >RIV/25794787:_____/21:N0000006 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Technologie obnovy povlakového systému protikorozní ochrany národní kulturní památky - řetězového mostu z Podolska vybudovaného v roce 1848
Original language description
Na základě předrestaurátorského vyhodnocení stavu PKO ocelové konstrukce byla navržena technologie obnovy povlakového systému ocelové mostní konstrukce. S ohledem na specifika konstrukčního řešení, technologických možností aplikace a provozních podmínek této konstrukce byl navržen postup předúpravy povrchu oceli a nátěrový systém a postup jeho aplikace na ocelovou konstrukci. Součástí technologie jsou i kvalitativní kritéria.
Czech name
Technologie obnovy povlakového systému protikorozní ochrany národní kulturní památky - řetězového mostu z Podolska vybudovaného v roce 1848
Czech description
—
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20506 - Coating and films
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
CZ25794787/Z23/2021
Numerical identification
—
Technical parameters
Provádění obnovy PKO bylo prováděno bez jakékoliv demontáže. Celkový návrh řešení zahrnuje celkovou opravu poškozených míst, kde došlo k porušení povlaku až k podkladovému kovu a aplikaci základní vrstvy a požadovaného počtu mezivrstev s následným zhotovením sjednocujícího nátěru. Na místech, kde není poškození až na podkladový kov, dojde po odstranění nesoudržných vrstev a odpovídající přípravě povrchu k provedení vrchní vrstvy podle zvolené skladby nátěrového systému. Na dostupné plochy, zejména vnější plochy řetězů, bylo navrženo a odzkoušeno jako nejefektivnější použití oklepávacích jehel. Na vnitřní plochy, plochy mezi jednotlivými řetězy, byly připraveny a na mostě naostřeny škrabáky, které bylo možné vložit mezi řetězy. Těmito škrabáky byly odstraněny nepřilnavé části původního souvrství nátěrů. Celá konstrukce řetězového mostu je velmi subtilní, s velkým množstvím štěrbin a spojů. To bylo důvodem, kdy bylo nutno volit nátěrový systém, který nevytvoří tvrdý nátěr. Po provedeném výběru a vyhodnocení databáze NH byl pro protikorozní ochranu navržen jednosložkový nátěrový systém na epoxyesterové bází: 2x Derogrund EPE EG Thix (červenohnědý a šedivý) a 1x EPE Einschichtlack EG Thix. Předepsaná celková tloušťka nátěrového povlaku je 180 μm. Technologie byla vypracována pro Správu a údržbu silnic Jihočeského kraje, Nemanická 2133/10, České Budějovice. Realizaci PKO provedla firma ANTIKOR CZ s.r.o., Bítovská 1218/24, Praha 4.
Economical parameters
Jedná se o specifickou technologii PKO aplikovanou pouze na jeden konkrétní objekt a ekonomické parametry nelze stanovit.
Application category by cost
—
Owner IČO
25794787
Owner name
SVÚOM s.r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Licence fee requirement
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Web page
—