Preventive competence of students at pedagogical schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F19%3AN0000035" target="_blank" >RIV/25840886:_____/19:N0000035 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Preventivní kompetence u studentů pedagogických škol
Original language description
Předkládaný příspěvek se zabývá problematikou připravenosti studentů vyšší pedagogických škol v oblasti prevence. Za pomoci dotazníkového šetření byli osloveni studenti českých vysokých škol v česko-polském příhraničí. Dotazník se skládal ze čtyř částí, z nichž první byla zaměřena na oblast znalostí a vědomostí ve zkoumané problematice preventivních kompetencí, druhá část byla zaměřena na oblast praktických dovedností ve zkoumané problematice preventivních kompetencí a třetí část na vlastní preventivní intervence. Závěrečná část zjišťovala základní demografické údaje. Získaná data byla zpracována za pomoci statistických metod. Ukázalo se, že studenti ve zkoumané oblasti lépe hodnotí své teoretické znalosti než praktické dovednosti. Spolupráci s rodiči v rámci preventivních programů vnímají studenti jako problematikou a upřednostňují do budoucnosti spíše spolupráci s odborníky na prevenci.
Czech name
Preventivní kompetence u studentů pedagogických škol
Czech description
Předkládaný příspěvek se zabývá problematikou připravenosti studentů vyšší pedagogických škol v oblasti prevence. Za pomoci dotazníkového šetření byli osloveni studenti českých vysokých škol v česko-polském příhraničí. Dotazník se skládal ze čtyř částí, z nichž první byla zaměřena na oblast znalostí a vědomostí ve zkoumané problematice preventivních kompetencí, druhá část byla zaměřena na oblast praktických dovedností ve zkoumané problematice preventivních kompetencí a třetí část na vlastní preventivní intervence. Závěrečná část zjišťovala základní demografické údaje. Získaná data byla zpracována za pomoci statistických metod. Ukázalo se, že studenti ve zkoumané oblasti lépe hodnotí své teoretické znalosti než praktické dovednosti. Spolupráci s rodiči v rámci preventivních programů vnímají studenti jako problematikou a upřednostňují do budoucnosti spíše spolupráci s odborníky na prevenci.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI, PROFILAKTYKI I OPIEKI NA TLE PORÓWNAWCZYM
ISBN
978-83-7720-438-2
Number of pages of the result
8
Pages from-to
229-236
Number of pages of the book
330
Publisher name
PETRUS
Place of publication
Krakow
UT code for WoS chapter
—