All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Role of Values in Choosing between a Career and the Home: An International Comparison

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F15%3A%230000818" target="_blank" >RIV/26138077:_____/15:#0000818 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.4.210" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.4.210</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.4.210" target="_blank" >10.13060/00380288.2015.51.4.210</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnotový kontext volby mezi kariérou a domácností: mezinárodní srovnání

  • Original language description

    Cílem tohoto článku je teoretické a empirické propojení preferenční teorie Catherine Hakimové a hodnotových orientací Shaloma Schwartze a určit, do jaké míry jsou podporovány hodnotové orientace žen ve vztahu k preferencím zaměstnání a kariéry. S tím souvisí otázka týkající se role vzdělávání v ženských hluboce zakořeněných preferencích a jednotlivých koncepcí životního úspěchu. Třetí otázkou je, do jaké míry vysokoškolské vzdělání pomáhá ženám překonat sociální bariéry pro realizaci jejich výběru mezizaměstnáním (kariérou) a rodinou (domácností), překážky, které vyplývají především z výskytu konzervativních hodnot a nízké pružnosti pracovního trhu. Autoři provedli srovnávací analýzu 25 evropských zemí, které používají data z druhého kola European Social Survey (ESS2) shromážděná v roce 2004. Výsledky víceúrovňového modelování ukazují, že vzdělání nejen výrazně snižuje tendenci konzervativních hodnot a posiluje otevřenost ke změně - výrazněji u žen než u mužů - ale zároveň pomáhá žená

  • Czech name

    Hodnotový kontext volby mezi kariérou a domácností: mezinárodní srovnání

  • Czech description

    Cílem tohoto článku je teoretické a empirické propojení preferenční teorie Catherine Hakimové a hodnotových orientací Shaloma Schwartze a určit, do jaké míry jsou podporovány hodnotové orientace žen ve vztahu k preferencím zaměstnání a kariéry. S tím souvisí otázka týkající se role vzdělávání v ženských hluboce zakořeněných preferencích a jednotlivých koncepcí životního úspěchu. Třetí otázkou je, do jaké míry vysokoškolské vzdělání pomáhá ženám překonat sociální bariéry pro realizaci jejich výběru mezizaměstnáním (kariérou) a rodinou (domácností), překážky, které vyplývají především z výskytu konzervativních hodnot a nízké pružnosti pracovního trhu. Autoři provedli srovnávací analýzu 25 evropských zemí, které používají data z druhého kola European Social Survey (ESS2) shromážděná v roce 2004. Výsledky víceúrovňového modelování ukazují, že vzdělání nejen výrazně snižuje tendenci konzervativních hodnot a posiluje otevřenost ke změně - výrazněji u žen než u mužů - ale zároveň pomáhá žená

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociologický časopis/Czech sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    51

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    30

  • Pages from-to

    637-666

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database