The Role of Values in Choosing between a Career and the Home: An International Comparison
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F15%3A%230000818" target="_blank" >RIV/26138077:_____/15:#0000818 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.4.210" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.4.210</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.4.210" target="_blank" >10.13060/00380288.2015.51.4.210</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnotový kontext volby mezi kariérou a domácností: mezinárodní srovnání
Original language description
Cílem tohoto článku je teoretické a empirické propojení preferenční teorie Catherine Hakimové a hodnotových orientací Shaloma Schwartze a určit, do jaké míry jsou podporovány hodnotové orientace žen ve vztahu k preferencím zaměstnání a kariéry. S tím souvisí otázka týkající se role vzdělávání v ženských hluboce zakořeněných preferencích a jednotlivých koncepcí životního úspěchu. Třetí otázkou je, do jaké míry vysokoškolské vzdělání pomáhá ženám překonat sociální bariéry pro realizaci jejich výběru mezizaměstnáním (kariérou) a rodinou (domácností), překážky, které vyplývají především z výskytu konzervativních hodnot a nízké pružnosti pracovního trhu. Autoři provedli srovnávací analýzu 25 evropských zemí, které používají data z druhého kola European Social Survey (ESS2) shromážděná v roce 2004. Výsledky víceúrovňového modelování ukazují, že vzdělání nejen výrazně snižuje tendenci konzervativních hodnot a posiluje otevřenost ke změně - výrazněji u žen než u mužů - ale zároveň pomáhá žená
Czech name
Hodnotový kontext volby mezi kariérou a domácností: mezinárodní srovnání
Czech description
Cílem tohoto článku je teoretické a empirické propojení preferenční teorie Catherine Hakimové a hodnotových orientací Shaloma Schwartze a určit, do jaké míry jsou podporovány hodnotové orientace žen ve vztahu k preferencím zaměstnání a kariéry. S tím souvisí otázka týkající se role vzdělávání v ženských hluboce zakořeněných preferencích a jednotlivých koncepcí životního úspěchu. Třetí otázkou je, do jaké míry vysokoškolské vzdělání pomáhá ženám překonat sociální bariéry pro realizaci jejich výběru mezizaměstnáním (kariérou) a rodinou (domácností), překážky, které vyplývají především z výskytu konzervativních hodnot a nízké pružnosti pracovního trhu. Autoři provedli srovnávací analýzu 25 evropských zemí, které používají data z druhého kola European Social Survey (ESS2) shromážděná v roce 2004. Výsledky víceúrovňového modelování ukazují, že vzdělání nejen výrazně snižuje tendenci konzervativních hodnot a posiluje otevřenost ke změně - výrazněji u žen než u mužů - ale zároveň pomáhá žená
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociologický časopis/Czech sociological Review
ISSN
0038-0288
e-ISSN
—
Volume of the periodical
51
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
30
Pages from-to
637-666
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—