All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Functional sample of universal modular system for production automation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26226642%3A_____%2F23%3AN0000001" target="_blank" >RIV/26226642:_____/23:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://https:www.marston.cz" target="_blank" >http://https:www.marston.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Funkční vzorek univerzálního modulárního systému pro automatizaci výroby

  • Original language description

    Cílem projektu bylo vytvořit univerzální modulární systém pro automatizaci výroby. Při samotné realizaci se potvrdily kroky z průmyslového výzkumu, a to zrychlení nejen vývojových prací, ale také montáž mechanických dílů a elektrické zapojení. Vývoj a implementace SW se ukázala jako časově náročná a na daném zařízení tedy nebyla časová úspora tak patrná. Benefit a zrychlení je ale v jeho přenositelnosti a plně se projeví až v dalším realizovaném zařízení. Slibujeme si i urychlení montážní prací a elektrického zapojení, které se budou v dalších nasazeních opakovat. Zároveň nám realizace projektu pomohla k dalším vylepšením a zjednodušením. Řešení celého systému je sice z pohledu mechaniky stroje složitější, a tedy nákladnější z pohledu výroby, ale díky unifikaci, optimalizaci a opakovatelnosti výroby není rozdíl nijak markantní. Obrovskou úsporou jak finanční, tak časovou jsou ale konstrukční práce. Konstruktér se při navrhování nových projektů bude věnovat pouze vytipování vhodného dopravního systému, výběru vhodné rozměrové řady našeho systému a poté již konstrukcí samotných nástrojů. Obdobně jsou na tom práce softvérové, kdy zejména časová náročnost, a tedy i náklady na mzdy při realizaci projektu rapidně klesnou. Vším výše popsaným dokážeme být efektivnější. Realizace projektů na modulární technologii bude kratší a v souhrnu i méně nákladná než jednoúčelové řešení. Dalším benefitem je modularita, a tedy rychlá přestavitelnost při změně výroby, přidávání dalších nástrojů, což využitelnost dále zvyšuje. V neposlední řadě lze celý systém „recyklovat“, tedy použít opakovatelně. Výsledkem projektu je funkční vzorek univerzálního modulárního systému pro automatizaci výroby.

  • Czech name

    Funkční vzorek univerzálního modulárního systému pro automatizaci výroby

  • Czech description

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG19_262%2F0020236" target="_blank" >EG19_262/0020236: Research and development of universal modular system for production automation</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Modulární systém

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Funkční vzorek se skládá ze dvou modulů šířky 1000mm, kde je každý modul osazen čtyřmi platformami šířky 400mm pro nástroje a předním a zadním návratovým modulem. Jako dopravní systém je použit námi navržený systém s dopravou vozíčků pomocí pásového dopravníku a návratem vozíčku pod stropem zařízení. Stroj nakládá na vozíčky krabičku, do které je vložen tvarový proklad a do něho následně dva typy produktů, které jsou na konci linky zkontrolovány kamerou, krabička uzavřena a poté vyložena. Přední návratový modul: Standartní modul s pásovým dopravníkem na pneumatickém výtahu. Na modulu je umístěno ovládání stroje. Modul 1: Modul 1 obsahuje 2 stanice s nástroji. Nástroj 1 na stanice 1 je vybavena pásovým dopravníkem pro krabičky. Z konce pásového dopravníku krabičky odebírá robot a vkládá je do vozíčků na dopravním systému. Toto je v případě prázdného stroje či vozíku. Robot je aktuálně použit i pro vykládání hotové složené krabičky, která přijede na vozíku z výtahu. Krabička je robotem vyjmuta a vložena na výstupní pásový dopravník nástroje 2 ve stanice 1. Po vyložení a naložení nové prázdné krabičky je vozík přesunut do dalších stanic. Pásový dopravník nástroje 3 ve stanici 2 zásobuje stroj proklady. Tyto proklady jsou pneumatickým manipulátorem s vakuovým chapadlem z dopravníku nabírány a vloženy do krabičky. Nástroj 3 ve stanice 2 je prázdný, není osazen žádnou technologií. Po korektním založení odjíždí vozík do modulu 2. Modul 2: Nástroj 5 ve stanice 3 je navržen jako rychle výměnný a obsahuje 2 typy produktů. V této stanici je do krabičky nakládán produkt, dle zvolené varianty. Jedním produktem jsou hrací kostky, které jsou přiváděny do stroje pásovým dopravníkem a z konce dopravníku je odebírá pneumatický manipulátor, (který je namontován na nástroji 6) a ukládá do krabičky. Polohování krabičky je zajištěno stoperem s lineární osou a krokovým motorem. Po naložení všech produktů je vozík uvolněn a pokračuje do dalších stanic. Nástroj 7 ve stanici 4 je vybaven kamerou, která kontroluje kompletnost a správnost assembláže. Pokud je výsledek OK je krabička uzavřena mechanismem na stanici 8 a vozík uvolněn. Pokud je kontrola NOK je produkt taktéž uzavřen a uvolněn. RFID snímač na vozících si do paměti zapíše stav kontroly každého vozíku. Po příjezdu vozíku zpět do stanice 1 je po načtení informace z RFID vozíčku rozhodnuto, zda je díl odložen na OK pás, či do NOK skluzu. Zadní návratový modul: Standartní modul s pásovým dopravníkem na pneumatickém výtahu.

  • Economical parameters

    V rámci projektu bylo čerpáno celkem 9.079.136,97 Kč, v rámci PV bylo čerpáno 3.836.226,90 Kč, v rámci EV bylo čerpáno 5.242.910,07 Kč, poměr PV/EV pak byl 42,25/57,75.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    26226642

  • Owner name

    MARSTON-CZ s.r.o.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page

    https:www.marston.cz