All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Design of safety devices for vehicle entry prevention - CAD model: L-shaped bench

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26232511%3A_____%2F18%3AN0000049" target="_blank" >RIV/26232511:_____/18:N0000049 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Návrh konstrukce bezpečnostních prvků pro zamezení vjezdu vozidel – CAD model: lavička tvaru L

  • Original language description

    Jedná se o prvek městského mobiliáře, který by měl jednak optimálně zapadnout do městského prostředí a zároveň splňovat ochrannou funkci při potenciálním útoku jedoucím vozidlem, aniž by nějakým způsobem narušoval přirozený pohyb chodců, vozidel zásobování a záchranné služby. Pro tento účel byla navržena železobetonová lavička tvaru L, které by nebyla kotvena k podkladu, ale v případě nárazu vozidla by se obrátila podstavou nahoru a zamezila by tak dalšímu pohybu vozidla. Tento prvek je uvažován jako ochrana před nájezdem menších vozidel typu M1 (osobní auto o hmotnosti 1500 kg) a N1 (dodávka o hmotnosti 3500 kg), které by se v okamžiku nárazu pohybovaly ve dvou vybraných rychlostech, a to 48 nebo 80 km/h. Tento model bude sloužit jako základ pro provedení numerických simulací nárazu vozidla, dle dosažených výsledků bude dále modifikován a optimalizován a následně bude podkladem pro přípravu reálného modelu betonového zátarasu.

  • Czech name

    Návrh konstrukce bezpečnostních prvků pro zamezení vjezdu vozidel – CAD model: lavička tvaru L

  • Czech description

    Jedná se o prvek městského mobiliáře, který by měl jednak optimálně zapadnout do městského prostředí a zároveň splňovat ochrannou funkci při potenciálním útoku jedoucím vozidlem, aniž by nějakým způsobem narušoval přirozený pohyb chodců, vozidel zásobování a záchranné služby. Pro tento účel byla navržena železobetonová lavička tvaru L, které by nebyla kotvena k podkladu, ale v případě nárazu vozidla by se obrátila podstavou nahoru a zamezila by tak dalšímu pohybu vozidla. Tento prvek je uvažován jako ochrana před nájezdem menších vozidel typu M1 (osobní auto o hmotnosti 1500 kg) a N1 (dodávka o hmotnosti 3500 kg), které by se v okamžiku nárazu pohybovaly ve dvou vybraných rychlostech, a to 48 nebo 80 km/h. Tento model bude sloužit jako základ pro provedení numerických simulací nárazu vozidla, dle dosažených výsledků bude dále modifikován a optimalizován a následně bude podkladem pro přípravu reálného modelu betonového zátarasu.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20100 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů