Design of safety devices for vehicle entry prevention - CAD model: L-shaped bench
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26232511%3A_____%2F18%3AN0000049" target="_blank" >RIV/26232511:_____/18:N0000049 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Návrh konstrukce bezpečnostních prvků pro zamezení vjezdu vozidel – CAD model: lavička tvaru L
Original language description
Jedná se o prvek městského mobiliáře, který by měl jednak optimálně zapadnout do městského prostředí a zároveň splňovat ochrannou funkci při potenciálním útoku jedoucím vozidlem, aniž by nějakým způsobem narušoval přirozený pohyb chodců, vozidel zásobování a záchranné služby. Pro tento účel byla navržena železobetonová lavička tvaru L, které by nebyla kotvena k podkladu, ale v případě nárazu vozidla by se obrátila podstavou nahoru a zamezila by tak dalšímu pohybu vozidla. Tento prvek je uvažován jako ochrana před nájezdem menších vozidel typu M1 (osobní auto o hmotnosti 1500 kg) a N1 (dodávka o hmotnosti 3500 kg), které by se v okamžiku nárazu pohybovaly ve dvou vybraných rychlostech, a to 48 nebo 80 km/h. Tento model bude sloužit jako základ pro provedení numerických simulací nárazu vozidla, dle dosažených výsledků bude dále modifikován a optimalizován a následně bude podkladem pro přípravu reálného modelu betonového zátarasu.
Czech name
Návrh konstrukce bezpečnostních prvků pro zamezení vjezdu vozidel – CAD model: lavička tvaru L
Czech description
Jedná se o prvek městského mobiliáře, který by měl jednak optimálně zapadnout do městského prostředí a zároveň splňovat ochrannou funkci při potenciálním útoku jedoucím vozidlem, aniž by nějakým způsobem narušoval přirozený pohyb chodců, vozidel zásobování a záchranné služby. Pro tento účel byla navržena železobetonová lavička tvaru L, které by nebyla kotvena k podkladu, ale v případě nárazu vozidla by se obrátila podstavou nahoru a zamezila by tak dalšímu pohybu vozidla. Tento prvek je uvažován jako ochrana před nájezdem menších vozidel typu M1 (osobní auto o hmotnosti 1500 kg) a N1 (dodávka o hmotnosti 3500 kg), které by se v okamžiku nárazu pohybovaly ve dvou vybraných rychlostech, a to 48 nebo 80 km/h. Tento model bude sloužit jako základ pro provedení numerických simulací nárazu vozidla, dle dosažených výsledků bude dále modifikován a optimalizován a následně bude podkladem pro přípravu reálného modelu betonového zátarasu.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20100 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů